برگزاری مراسم آغاز عملیات اجرایی بازگشایی معبر جدید شهر ارسک

مراسم کلنگ زنی به منظور آغاز عملیات اجرایی بازگشایی معبر جدید شهر ارسک با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان شهرستان بشرویه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، طی مراسمی امروز (13 مرداد) با حضور استاندار خراسان‌جنوبی و جمعی از مسئولان شهرستان بشرویه پروژه بازگشایی معبر جدید شهر ارسک کلنگ زنی شد.

 

معبر جدید شهر ارسک با هدف کاهش آمار تصادفات در یک نقطه حادثه خیز شهر و به جهت تسهیل راه های دسترسی شهروندان ایجاد می شود.

 

معبر جدید شهر ارسک به طول 850 متر حدفاصل میدان جهاد تا میدان شهدا به دلیل عرض کم خیابان و تصادفات جرحی و فوتی فراوان، نیازمند بازگشایی بود و در ابتدای این معبر جدید، یک پل بر روی رودخانه کال آخوند با عرض 30 متر، ارتفاع 8 متر و طول 25 متر احداث خواهد شد.

 

براساس پیش بینی های صورت گرفته، اجرای کامل این پروژه بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

 

در ادامه استاندار خراسان جنوبی به همراه نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی از نقطه حادثه خیز محور ارسک – حجت آباد در شهرستان بشرویه بازدید کردند.

 

محدوده راه بشرویه به سمت شهر ارسک در فاصله دو کیلومتری شهر ارسک دارای دو نقطه حادثه خیز است و این دو نقطه که همه ساله شاهد تصادفات جرحی و فوتی فراوانی است در محل سه راهی حجت آباد –ارسک- رقه و نیز دوراهی ارسک - کمربندی شهر واقع شده است.

 

رفع نقطه حادثه خیز دوراهی ارسک - کمربندی شهر دارای مصوبه شورای ترافیک در سال 1394 است اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار کافی تاکنون معطل مانده است.

 

تأمین روشنایی، جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت محورها از جمله اقداماتی است که باید برای رفع این نقاط حادثه خیز انجام گیرد و پیش بینی می شود اجرای این پروژه 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته باشد.

 

 

 

 

کد خبر 1202654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha