پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان

عاشوری گفت: صندوق امداد ولایت، صندوق جوانی است و از سال ۹۵ فعالیت کاری خود را شروع کرده در پنج و ۶ سال اخیر ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه از طریق این صندوق به نیازمندان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علی عاشوری» در نشست خبری که امروز (پنجشنبه ۱۳ مرداد) در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی در سال ۱۳۵۷ به فرمان امام (ره) تأسیس شد و در کنار پرداخت کمک بلاعوض، بخشی از تکالیف امداد در قالب پرداخت تسهیلات وام بود.

 

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ادامه داد: این فعالیت در کمیته امداد ادامه داشت تا در سال ۱۳۹۵ با اخذ مجوز از بانک مرکزی، صندوق امداد ولایت تأسیس و پایه گذاری شد.

 

وی عنوان کرد: مجوزی که بانک مرکزی به ما داده برای فعالیت در کل کشور و داشتن شعبه در دفتر استان است و ما در ۳۱ استان، ۳۴ شعبه فعال داریم و در دفاتر کمیته امداد هم باجه فعال داریم که خدمات ارائه می دهند که در مجموع ۷۶۰ شعبه و باجه ارائه خدمات پرداخت تسهیلات به نیازمندان را دارند.

 

عاشوری اعلام کرد: صندوق امداد ولایت بر اساس قوانین بانک مرکزی فعالیت دارد و کارت های شتابی که در اختیار مشتریان صاحب حساب در صندوق امداد ولایت قرار دارد در شبکه شتاب کشور فعال است به طوری که ۸ میلیون مشتری نزد صندوق امداد ولایت حساب دارند و بزرگترین مجموعه قرض الحسنه کشور هستیم که خدمات قرض الحسنه ارائه می دهیم.

 

وی توضیح داد: ما در صندوق امداد ولایت در ۶ سرفصل پرداخت تسهیلات داریم که شامل اعتبارات و تسهیلات کارگشایی، اشتغال و کارآفرینی، خرید و احداث مسکن، ودیعه مسکن، تسهیلات درمانی و تسهیلات فرهنگی می شود.

 

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تصریح کرد: با توجه به اینکه رسالت ما پرداخت تسهیلات قرض الحسنه است، تسهیلات ما تا ۱۰ میلیون فاقد سود و کارمزد است و در خصوص تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان یک بار سه درصد کارمزد دریافت می شود و کارمزد پایینی است.

 

وی تأکید کرد: با همکاری مردم خیر بخشی از منابع قرض الحسنه از طریق سپرده گذاری مردم تأمین می شود، که از این سپرده ها برای تسهیلات قرض الحسنه استفاده کرده و بازپرداخت اقساط هم منبع جدیدی است برای رفع نیاز کسانی که به ما مراجعه می کنند.

 

عاشوری گفت: صندوق امداد ولایت، صندوق جوانی است و از سال ۹۵ فعالیت کاری را شروع کرده در پنج و ۶ سال اخیر ۱۲ هزار میلیارد تومان از طریق این صندوق به نیازمندان پرداخت شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته در کشور ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به تعداد ۳۱۴ هزار فقره تسهیلات در ۶ سرفصل پرداخت شده است.

 

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت توضیح داد: از طریق این صندوق در استان قزوین در سال گذشته ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است و در چهار ماهه سال جاری هم ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در استان به نیازمندان پرداخت شده است.

 

وی اظهار کرد: یکی از وظایف ما ترویج فرهنگ قرض الحسنه است که از سفارش های دین اسلام بوده و در قرآن هم این مهم آمده است؛ اگر این امر ترویج شود و نهادینه شود بخش اعظم مشکلات مردم مرتفع می شود.

 

عاشوری اضافه کرد: ما سعی کردیم قرض الحسنه را به معنای واقعی در صندوق امداد ولایت جایگزین کنیم و امیدواریم نمونه ای باشیم که دیگر مجموعه ها به عنوان الگو استفاده کنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: یکی از سیاست های اصلی کمیته امداد، ایجاد شغل و کارآفرینی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار است و بخش اعظم زنان سرپرست خانوار که زیرپوشش ما هستند مشکل ضمانتی دارند بنابراین در صندوق امداد ولایت، صندوق ضمانتی تأسیس کردیم و زنانی که از ما و دیگر بانک ها وام می گیرند، خود ما ضامن می شویم.

 

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تصریح کرد: در سال گذشته در زمینه اشتغال و خودکفایی ۷۲۲ میلیارد تومان تسهیلات به تعداد ۳۴ هزار فقره پرداخت کردیم و این آمار برای استان قزوین در سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای حدود ۶۹۳ نفر بوده است.

 

وی تأکید کرد: در سال جاری ان شاالله کمیته امداد ۵۰۰ هزار اشتغال در کل کشور ایجاد می کند که بخشی از این اشتغال از طریق وام صندوق قرض الحسنه امداد ولایت است و در سال ۱۴۰۱ در کشور و تا پایان تیر ماه ۱۷۳ میلیارد تومان برای ۷ هزار و۸۲۴ نفر کارسازی شده و در استان قزوین ۴ میلیارد تومان در این حوزه پرداخت شده است. 

 

عاشوری خاطر نشان کرد: به لحاظ خصوصیات صندوق امداد ولایت به لحاظ تعداد مشتری، سرمایه صندوق و گردش منابع مالی، پتانسیل بانک شدن در صندوق امداد ولایت وجود دارد و امیدواریم با  پیگیری، سومین بانک قرض الحسنه در کشور باشیم.

 

وی در پایان یادآور شد: در کل کشور ۴۰۰ هزار نفر هستند به عنوان خیر در نزد صندوق امداد ولایت حساب دارند.

 

کد خبر 1202712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha