نیاز ۱۱ میلیارد ریالی حوزه علمیه ملاعبدالله تونی بشرویه برای مرمت و بازسازی

در بازدید استاندار خراسان جنوبی از حوزه علمیه ملا عبدالله تونی بشرویه مطرح شد که این بنای تاریخی با قدمتی ۴۰۰ ساله جهت مرمت و بازسازی نیازمند اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، استاندار خراسان جنوبی امروز (13 مرداد) در ادامه برنامه های سفر به شهرستان بشرویه از حوزه علمیه تاریخی ملاعبدالله تونی بشرویه بازدید کرد.

 

قدمت 400 ساله حوزه علمیه ملا عبدالله تونی بشرویه به عنوان یکی از قدیمی ترین حوزه های علمیه کشور، نشان دهنده دیرینگی مذهب شیعه و علاقه مردم به مسائل مذهبی در شهرستان بشرویه است.

 

حوزه علمیه ملاعبدالله با زیربنای 890 مترمربع از بناهای دوره صفویه است که مرمت آن در اولویت برنامه‌های عمرانی شهرستان بشرویه قرار دارد و این بنای تاریخی در محله میان ده در مجموعه حسینیه مسجد واقع شده است.

 

مدرسه علمیه شهرستان بشرویه دارای 16 هزار متر مساحت است، که در دو فاز ساختمان سازی پیش بینی شده است و حدود سه هزار و 500 مترمربع از زیربنای حوزه علمیه شامل فضای آموزشی، اسکان، خوابگاه و تأسیسات است.

 

گفتنی است؛ اعتبار مورد نیاز جهت مرمت و بهسازی حوزه علمیه ملا عبدالله تونی بشرویه بالغ بر 11 میلیارد ریال پیش بینی شده است و با توجه به آسیب های موجود، مرمت اضطراری این بنای تاریخی جز اولویت های اعتباری شهرستان بشرویه محسوب می شود.

 

کد خبر 1202722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha