تسهیلات کم بهره به آبزی‌پروران متضرر از سیل پرداخت می شود

شاهرخی گفت: با توجه به بروز سیل ناشی از سامانه بارشی مونسون و خسارت آن به مزارع پرورش ماهی استان، تسهیلات کم بهره به آبزی‌پروران متضرر از این پدیده پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،  سید «عماد شارهخی » امروز (13 مرداد) در بازدید از مزارع پرورش ماهی خسارت دیده الیگودرز، اظهار داشت: این تسهیلات در راستای جبران بخشی از زیان وارد شده ناشی از سیل به مزارع پرداخت می شود.

 

وی افزود:این تسهیلات از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای برای ترمیم زیر ساخت های این مزارع هزینه خواهد شد.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: حجم خسارت سیل هفته جاری به مزارع پرورش ماهی شهرستان الیگودرز بسیار بالا است که در راستای حمایت از تولیدکنندگان آبزیان متضرر، امروز استمهال وام های این مزارع در دستور کار قرار گرفت.

 

وی تصریح کرد: آخرین برآورد خسارت سیل اخیر به زیرساخت های بخش کشاورزی استان در ازنا، دورود و الیگودرز یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که برآورد جدید در این مناطق و برخی شهرستان های دیگر در دست انجام است.

 

شاهرخی اظهار کرد: این خسارات در حوزه امور عشایر، شیلات، منابع طبیعی، اموردام، زراعت ، باغبانی، همچنین خسارت های زیر ساخت های کشاورزی از جمله تخریب ۱۰۰کیلومتر جاده بین مزارع، سبزی کاری و دیگر کشت ها بوده است.

کد خبر 1202742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha