اقامه نماز ظهر عاشورا در سراسر گیلان

همزمان با عاشورای حسینی نماز ظهر عاشورا با حضور باشکوه عزاداران حسینی در سراسر گیلان اقامه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، هیئت‌های سوگواری و عاشقان امام حسین(ع) دیار میرزاکوچک خان ظهر امروز(17 مرداد) با شنیدن اذان ظهر، دست از عزاداری کشیده و نماز ظهر عاشورا را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقامه کردند.

 

نمازگزاران پس از برپایی آئئین‌های عزاداری و ابراز ارادت به قهرمانان حماسه تاریخ ساز کربلا با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری به یاد نماز عاشورای امام حسین(ع) در مکان های روزباز تعیین شده به اقامه نماز ظهر عاشورا ایستادند.

 

گفتنی است، یکی از سنت‌های ارزشمند در روز عاشورا اقامه نماز جماعت ظهر عاشوراست که طی سال‌ها اخیر، عزاداران حسینی ضمن برپایی مراسم عزاداری، در نماز اول وقت شرکت کرده و به امام حسین(ع) اقامه می‌کنند

دهمین روز ماه محرم به دلیل وقایعی كه در سال ۶۱ هجری قمری در صحرای نینوا رخ داد برای مسلمانان روز مقدسی بوده و روز عزای شیعیان استدر این روز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش در جنگ با لشكر عمر سعد به شهادت رسیدند. قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش كمتر از یك روز طول كشید و همۀ این بزرگان و آزادگان به دست انبوه سپاهیان یزید بن معاویه به شهادت رسیدند ولی پیام ها و دستاوردهای این قیام تا قیامت باقی است و هر روز وجهی تازه از آن بازشناسی می شود.

امام حسین (ع) و اصحابش در ظهر عاشورا با اقامه نماز در میدان جنگ و در مقابل سپاهیان دشمن در حالیكه تیرهای مرگ آور به سویشان روانه می شد، درس عبادت و بندگي كامل را به بشریت آموختندبر همین اساس نماز ظهر عاشورا همه ساله در دهمین روز از ماه محرم با شور و حال خاصی در ایران و جهان اسلام برگزار می شود، آئینی معنوی كه ریشه در كربلا و عاشورا دارد.

کد خبر 1202746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha