تحقق جهش تولید، نیازمند توسعه صادرات است

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: برای تحقق جهش تولید نیازمند توسعه صادرات هستیم که با همدلی و همفکری دستگاه های اجرایی متولی می توان این مسیر را طی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «ناصر فخر موحدی» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی صبح امروز پنج شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گفت: برای تحقق جهش تولید نیازمند توسعه  صادرات هستیم که با همدلی و همفکری دستگاه های اجرایی متولی می توان این مسیر را طی کرد.

 

وی با تاکید بر توسعه صادرات در استان افزود: جلسات این کارگروه باید به سمت عملیاتی شدن پیش برود لذا نقش اتاق بازرگانی در معرفی کشورهای هدف جهت صادرات و شناسایی کالا ها جهت برنامه ریزی بسیار مهم است.

 

فخرموحدی با بیان اینکه  برای تدوین نقشه راه صادرات و عملیاتی کردن آن و تبیین اهداف صادراتی استان باید مجموعه اتاق بازرگانی نقش مهم و اساسی را ایفا کند، افزود: به دنبال ارائه نقشه عملیاتی در راستای تولیدات صادرات محور هستیم.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی بیان کرد: شرکت های بزرگ تولیدی در سطح استان فعال هستند که می توانند در توسعه صادرات نقش اساسی داشته باشند.

 

وی به مهم ترین اقدامات برای توسعه صادرات اشاره کرد و گفت:  شناسایی کالا ها و بهره مندی از ظرفیت شرکت های بزرگ و برگزاری نشست با این شرکت ها و حضور دستگاه های متولی در این نشست ها و بررسی ظرفیت های استان و تعیین اولویت های صادراتی از سوی دستگاه های متولی از مهم ترین اقدامات این کارگروه باید باشد.

 

فخرموحدی با اشاره به اینکه انعقاد تفاهمنامه صادرات استان با کشور ترکمنستان ارزشمند است، افزود : برای ارتقای کارآیی همکاری تجاری و صادراتی با ترکمنستان، فهرست انواع کالاها و خدمات احصا و به کشور ترکمنستان ارسال شود که این موضوع می تواند ظرفیت صادرات استان را افزایش و ارتباط ما را با استان آخال ترکمنستان تقویت کند.

 

 

کد خبر 1202775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha