کارگاه آموزشی شیوه های دعوت فرزندان به نماز برگزار شد

اولین جلسه کارگاه آموزشی شیوه های جذب فرزندان به نماز ویژه کارکنان و خانواده های قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، اولین جلسه کارگاهی در قالب سلسله کارگاه های آموزشی شیوه های دعوت به نماز فرزندان و خانواده های قرار گاه منطقه ای غرب نزاجا ، با حضور حجت الاسلام علی مولوی، حجت الاسلام عبداللهی  و جمعی از فرزندان و خانواده های نزاجا در تالار گل نرگس با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 

در این برنامه حجت الاسلام  علی مولوی، ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان ابا عیدالله حسین(ع)،گفت:  اگر نماز واقعی باشد و خوب اقامه شود همین دنیا برای مردم بهشت می کند، بنابر این بهترین راه برای ارتباط و تقرب انسان به خداوند ، نماز است که شبانه روز روح و روان خود را با آن جلا می بخشیم.

 

مدیر ستاد اقامه نماز کرمانشاه ، با اشاره به اینکه اوج هر عبادت و نیایش خالصانه، عارفانه و خاضعانه، قرب خدا و بندگی و عبودیت است؛ افزود: در واقع انسان در پرتو نماز واقعی و عاشقانه، به تکامل و اوج سعادت می رسد و نمود این تکامل، بندگی و تقرّب به معبود و جلب رضایت و عنایت او است. بر این اساس بهترین راه برای تکامل و تقرب انسان به خدا، نماز است و خدا به جهت عنایت به انسان و تکامل او، این عمل را واجب کرد وگرنه او نیازی به نماز ندارد.

وی با بیان به اینکه  وجود بیش از یکصد آیه قرآن در رابط با نماز نشان از اهمیت این واجب الهی بوده است،خاطر نشان کرد: نماز زنجیره ارتباط بین مخلوق و خالق است؛ بنابراین تا زمانی که این ارتباط است نگرانی وجود ندارد، اما اگر جوان و نوجوان دختر و پسر ما ارتباطش با نماز قطع شد آن وقت دیگر خطرناک است.

 

حجت الاسلام مولوی ، بابیان اینکه  فرزندان با شناخت روح و ملکوت دچار عزت نفس می شوند و آغاز رشد ایشان رقم می خورد، تصریح کرد:این کارگاه با هدف آشنایی کارکنان پایور و وظیفه آجا و همسران آنها در تمامی یگان‌های آجا و کوی‌های سازمانی و در سایر مناسبت‌های مختلف با موضوع راهکارهای جذب فرزندان و شیوه‌های جذاب دعوت آنها به نماز، شیوه‌های برخورد مناسب برای گرایش آنان به نماز، بیان احکام و اهمیت نماز اول وقت، آثار و برکت نماز برگزار شده است که امیدواریم بتوانیم فرزندانمان را به نماز تشویق کنیم.

 

 مدیر ستاد اقامه نماز کرمانشاه ، اظهار کرد: باید برنامه نماز در خانه و بویژه در کودکان اعمال کنیم، باید از سنین خردسالی آن را آغاز کنیم. سنی که تربیت پذیری در کودک بیشتر و احساس تعلق در او قوی تر است، هیچ گاه فرزندانمان را برای خواندن نماز از جهنم یا تنبیه شدن توسط خدا نترسانیم بلکه پیوند او را با خدا زیبا و جذاب سازیم.

در ادامه جلسه ،حجت الاسلام خلیل عبداللهی با اشاره به اینکه در ارتش دوره های آموزشی نماز در قالب های مختلف برگزار می شود،گفت:این عنوان شیوه های جذب فرزندان به نماز عنوان جدیدی است که با حضور اساتید متخصص تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.بدین ترتیب، لازم است برای روبه رو شدن با سردرگمی های زندگی و پیش گیری از انحراف های اخلاقی و رفتاری خود و افراد خانواده به ویژه فرزندان، از این سرچشمه رحمت الهی جام برداریم؛ زیرا فرزندان، امانتی الهی هستند که به پدر و مادر سپرده شده اند.

 

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا، افزود: قلب آنها در کودکی و نوجوانی پاک، ساده و بی پیرایه است، آن چنان که پذیرای هر نقش و روکننده به هر سو هستند. پس چه بهتر که از همان آغاز، نقش نماز را در دل و جان فرزند پدید آوریم و بدین گونه او را از گزند شیطان باز بداریم.

 

وی با اشاره به هدف از برگزاری این برنامه ؛گفت: این برنامه ها با هدف تعمیق و ترویج فرهنگ نورانی نماز در قالب چندین کارگاه آموزشی  شیوه های دعوت به نماز بر اساس تفاهم نامه عقیدتی سیاسی ارتش با ستاد اقامه نماز، ویژه فرزندان  و خانواده های ارتش در طول سال و به تدریج در تمام کوی های سازمانی، قرارگاه ها و مکانهای نظامی مربوط به ارتش در طی دوسال برگزار می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1202781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha