سنجش سلامت ۱۹ هزار نوآموز خراسان شمالی

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در حال انجام است و در این استان ۱۹ هزار نفر زیر پوشش قرار می گیرند.

«حسین نعمتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: طرح سنجش سلامت نوآموزان از ۲۲ خردادماه آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه دارد و در آن سلامت این افراد به لحاظ بینایی، شنوایی، گفتاری و جسمی و حرکتی مورد سنجش و رصد قرار می گیرد.

 

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی افزود: طرح سنجش سلامت در ۱۴ پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه سنجش تخصصی انجام می شود و موارد مشکوک شناسایی شده در مرحله نخست، برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی ارجاع داده می شوند.

 

نعمتی تاکید کرد: ثبت نام نوآموزان در مدارس منوط به ارایه برگه سنجش است از این رو بدون انجام سنجش سلامت، ثبت نام قطعی نخواهد شد.

 

وی گفت: تاکنون حدود هشت هزار نوآموز استان مورد سنجش قرار گرفته اند که از این تعداد ۱۳ درصد به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.

 

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی تصریح کرد: هشت درصد مشکوک به مشکل بینایی، چهار درصد با مشکل شنوایی و مابقی مشکوک به مشکل جسمی و حرکتی شناسایی شدند.

 

 

کد خبر 1202783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha