پروژه های شهری نباید به دلیل سوء مدیریت و اختلاف سلیقه ها قفل شود

محمدبیگی گفت: وقتی توانستیم چند هزار سال شهر را حفظ کنیم نباید در پس اختلاف سلیقه و سو مدیریت موضوعات قفل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در نشست وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با دستگاه های اجرایی و تشکل های مردم نهاد که امروز (پنجشنبه ۱۳ مرداد) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: طرح توسعه حرم چهارانبیا در دیپلماسی جهان اسلام بسیار مهم است و از این رو لازم است برای این پروژه ردیف ملی اختصاص یابد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح توسعه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) فرزند بلافصل امام رضا (ع) بسیار اهمیت دارد و ساکنان محله دباغان به دلیل تملک ناقص، نبود بودجه و سوء مدیریت مجبور شدند این محله را ترک کنند و اتباع بیگانه آنجا ساکن شدند.

 

وی عنوان کرد: وقتی توانستیم چند هزار سال شهر را حفظ کنیم نباید در پس اختلاف سلیقه و سوء مدیریت موضوعات قفل شود.

 

محمدبیگی در ادامه تأکید کرد: درب کوشک، درب شمالی شهر قزوین و در میدان میرعماد قرار دارد و قرار بود طرح توسعه داشته باشد و مقرر بود میراث فرهنگی مغازه ها را تملک کند و طرح گردشگری آماده کند ولی ناموفق بوده است و از استاندار و معاونت عمرانی بارها خواسته شده نگذارید بنای بتنی آنجا ساخته شود زیرا بعدها نمی شود برای آنجا طرح گردشگری نوشت و اگر در این خصوص دستوری صادر نشود در مجلس سوال از وزیر نوشته می شود.

 

وی اعلام کرد: گردشگری تندرستی و سلامت بحث بسیار مهم دیگری است و متأسفانه آبگرم هایی که در این استان وجود دارند، با وجود اینکه پیشرفته تر از سرعین هستند، ولی مورد توجه واقع نشده اند.  

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت دریاچه اوان یادآور شد: دریاچه اوان ۲ ماه است که پلمپ شده و به دلیل اختلاف سلیقه پیمانکار با میراث فرهنگی چرا باید این دریاچه الان مسدود شود و مسافران مزاحمت برای ساکنان محلی ایجاد کنند.

 

وی با اشاره به ضرورت حفظ باغستان سنتی قزوین خاطر نشان کرد: با تخریب محیط زیست مخالف هستیم و ما می توانیم پل طبیعت را داشته باشیم تا مردم آمده و عظمت باغستان را مشاهده کنند.

 

کد خبر 1202787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha