ارتقای امور فرهنگی و اشتغال زندانیان با مشارکت بنیاد نخبگان فارس

انصاری منش گفت: همکاری بنیاد نخبگان فارس با اداره کل زندان های استان در ارتقای حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی، اشتغال، حرفه آموزی و بهداشت و درمان تاثیر مطلوبی در پی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محسن انصاری منش»، امروز (پنج شنبه 13 مرداد) در جلسه با مسئولان بنیاد نخبگان فارس که در اداره کل زندان های استان برگزار شد، گفت: اداره کل زندان های فارس در قبال زندانیان و خانواده های آنها در حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی، اشتغال، حرفه آموزی و بهداشت و درمان مسئولیت هایی بر عهده دارد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس افزود: فقر فرهنگی و اقتصادی از عوامل تاثیرگذار در علل گرایش افراد به ارتکاب جرم نقش موثری دارد.

وی اضافه کرد: توانمندسازی افراد در زندان موجب ایجاد زمینه اشتغال و کاهش گرایش فرد به ارتکاب جرم پس از آزادی از زندان خواهد شد و سازمان زندان ها در انجمن حمایت از زندانیان از ظرفیت های موجود در جامعه مانند خیرین و رایزنی با تمامی دستگاه های اجرایی و نهادها، حمایت های لازم از خانواده ها در حوزه های معیشتی، درمانی، آموزشی و ... را در خصوص زندانیان و خانواده آنها را به انجام می رساند.

انصاری منش تاکید کرد: از بنیاد نخبگان فارس خواستار استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و اساتید مطرح در حوزه های اشتغال، حرفه ‌آموزی، فرهنگی، بهداشت و درمان و توانمندسازی زندانیان و خانواده های آنها و همکاری با اداره کل زندان های فارس در برگزاری دوره های کاربردی برای متولیان امر در زندان ها و شناسایی و رفع چالش ‌ها در تحقق اهداف قوه قضائیه و سازمان زندان ها در راستای اصلاح و تربیت زندانیان هستیم.

وی ادامه داد: استفاده از نظرات صاحب نظران در بنیاد نخبگان فارس در خصوص افزایش کارایی و بهره ‌وری کارگاه های اشتغال در زندان ‌ها و ارائه آموزش‌ های فنی و مهارت های لازم به زندانیان متناسب با نیاز بازار، استفاده از ظرفیت نخبگان فرهنگی در حوزه های عقیدتی، مذهبی، هنری، ورزشی و ... در این زمینه اثربخش خواهد بود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان در حوزه بهداشت و درمان و اساتید دانشگاهی برای ارائه آموزش‌ های مستمر کاربردی به عوامل و متولیان بهداشتی و درمانی در زندان ‌ها و اعزام گروه‌های جهادی در حوزه درمان به زندان ها نیز نتایج مطلوبی در پی خواهد داشت.

کد خبر 1202810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha