سوگواره «احلی من العسل» در کرمانشاه

سوگواره «احلی من العسل» همزمان با سراسر کشور در امامزاده ابراهیم (ع) طاق‌بستان کرمانشاه با حضور پرشور نوجوانان و دانش‌آموزان حسینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری در کرمانشاه، امروز پنج شنبه ۱۳ مرداد ماه همزمان با روز ششم محرم  سوگواره «احلی من العسل» در امامزاده ابراهیم (ع) طاقبستان برگزار شد.

 

براساس این گزارش، این سوگواره با حضور پرشور جوانان و نوجوانان با هدف معرفی نقش الگویی شهدای نوجوان دشت کربلا به ویژه حضرت قاسم بن الحسن(ع) به صورت همزمان با سراسر کشور در ماه محرم برگزارو جوانان و نوجوانان در سوگ شهادت حضرت قاسم(ع ) و شهدای کربلا با پرچم و سربندهای یا حسین(ع) و یا قاسم بن الحسن(ع) به اجرای برنامه های معنوی می پردازند.

 

همچنین، این برنامه ها با هدف تقویت باورهای دینی، تبیین اهداف قیام عاشورا و بیان صحیح وقایع نهضت کربلا اجرا می‌شود.

 

گفتنی است، این همایش با همکاری آموزش و پرورش و با حضور دانش‌آموزان و نوجوانان حسینی در ۹ بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه با رعایت پروتکل های بهداشتی در سراسر استان برگزار شده است.

در ادامه سلمان محمدی،در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ضمن تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سرور سالار شهیدان امام حسین(ع) ،گفت:  امسال  برای دهمین سال سوگواره «احلی من العسل» در روز ششم محرم به یاد نوجوان شهید کربلا  به نام حضرت قاسم(ع) فرزند امام حسن(ع) با هدف آشنایی دانش‌آموزان با قیام کربلا، بحث ایثار و شجاعت، امر به معروف و نهی از منکر و ترویج  روحیه ولایت‌مداری برگزار می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ،با اشاره به هدف برگزاری این سوگواره ،افزود:  از اهداف مهم برگزاری این سوگواره آشنایی جوانان و نوجوانان با شهید نوجوان کربلا و شهدای نوجوان دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم برای ترویج روحیه استکبارستیزی بین دانش‌آموزان است.

 

وی خاطر نشان کرد: به برکت نهضت امام حسین (ع) و خون پاک شهیدان، امروز جوانان و نوجوانان ایران اسلامی صاحب مرام و مکتب و راهی هستند که راه قاسم ابن الحسن (ع) است.

 

محمدی، تصریح کرد: از مؤثرترین فعالیت‌های حوزه تربیتی و پرورشی پرداختن به امور دینی و مذهبی است و اوج این فعالیت‌ها قیام عاشورا است و ضرورت دارد تا در این ایام برنامه‌های متعددی برای دانش‌آموزان اجرا شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  در پایان گفت: عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: «برای من شیرین‌تر از عسل است.»  لذا در سال‌های اخیر ششم محرم سوگواره‌ای با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود که به تاسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن(ع) «احلی من العسل» نامگذاری شده است.

 

کد خبر 1202811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha