۹۰ درصد شاغلان در حوزه صنایع دستی بانوان هستند

ضرغامی گفت: ما در حوزه زنان بی توجهی کرده ایم و ۹۰ درصد شاغلان صنایع دستی زنان هستند و باید به زنان شاغل توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عزت الله ضرغامی» در نشست با دستگاه های اجرایی و تشکل های مردم نهاد که امروز (پنجشنبه ۱۳ مرداد) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: این جلسه الگوی برجسته تضارب افکار و آرا بین همه بازیگران صحنه حاکمیت کشور چه کسانی که مسئولیت دولتی دارند و چه تشکل های مردمی است و کل جلسه الگویی موفق برای کشور است.    

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: قزوین شهر روشنفکر و نخبگانی است و سطح درک و فهم سیاسی و اجتماعی آن بالاست و امروز این جلسه بیانگر این امر بود.

 

وی عنوان کرد: فعالان میراث فرهنگی و همچنین گردشگری و صنایع دستی شاقول عملکرد وزارتخانه و بلکه همه نهادهای دست اندرکار هستند؛ وقتی شاقول می گذاریم تا دیوار صاف بالا رود به موانع و ضرورت هایی می رسیم که جا دارد مسیری را تغییر داده تا همه کاربری به درستی انجام شود اما بعد دوباره سر خط شاقول بازمی گردیم.

 

ضرغامی اعلام کرد: اعتقاد ما نسبت به قزوین آن است که قزوین شهر تاریخی و ریشه دار است ۸۰۰ سال پیش در کتاب التدوین، فهرستی از بزرگان قزوین آمده است و این تاریخی بودن کاربرد و روح و تعریف دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: کسانی که تصور می کنند بافت تاریخی یا معماری و مهندسی تاریخی مانع توسعه است، اینطور نیست بلکه مقوم توسعه است و این انباشت تجربه چند هزار ساله است.  

 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده در جلسه گفت: از استاندار تقاضا داریم اولین جلسه تصمیم گیری در مورد مجموعه مسائلی که گفته شد تشکیل داده و از فعالان سه حوزه ماموریتی ما دعوت شده و تصمیم گیری شود.

 

وی اعلام کرد: استاندار جلسات را بگذارند و به اداره میراث فرهنگی هم اجازه داده می شود جاهایی که لازم است همکاری کند تا ان شاالله بتوانیم باری از دوش استان برداریم.

 

ضرغامی با اشاره به ظرفیت های استان قزوین گفت: باید میراث فرهنگی را حفظ و مرمت کرده و نسل ها را با آن آشنا کنیم و در حوزه گردشگری باید ظرفیت های بالقوه قزوین را بالفعل کنیم زیرا ظرفیت های گردشگری قزوین فوق العاده است.

 

وی یادآور شد: در صنایع دستی هم این ظرفیت فوق العاده در استان قزوین وجود دارد و زنان یکی از فعالان حوزه صنایع دستی هستند و ما در حوزه زنان بی توجهی کرده ایم و ۹۰  درصد شاغلان صنایع دستی زنان هستند و باید به زنان شاغل توجه داشته باشیم.

 

کد خبر 1202847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha