مهران و ایلام به واسطه اربعین حسینی  شهرت جهانی پیدا کرده است/ احساس امنیت برای زوار یکی از اولویت های مهم پلیس است

سردار قنبری با بیان اینکه مهران و ایلام به واسطه اربعین حسینی شهرت جهانی پیدا کرده است، گفت: یکی از اولویت های پلیس برای زوار اربعین حسینی ایجاد زمینه های لازم برای احساس امنیت در طول سفر است که همه توان و ظرفیت ها برای این امر پای کار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس پلیس آگاهی فراجا، عصر امروز(۱۳ مرداد) در نشست ستاد اربعین حسینی استان ایلام، اظهار کرد: شهرستان مهران یک شهرت جهانی پیدا کرده است.

 

سردار «محمد قنبری» تصریح کرد: طبیعتا در انتظامی جمهوری اسلامی وظایف بسیار سنگینی در این حوزه داریم و هم شرعا، قانونا و قلبا آن چه در توان داریم در طبق اخلاص گذاشته تا یک آرامش خاطری برای زوار در عرصه های مختلف در ایام  اربعین حسینی فراهم کنیم.

 

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه  چند میلیون نفر در ایام اربعین حسینی در مرز مهران حضور خواهند یافت از لحاظ وقوع جرم بایستی کنترل های لازم صورت گیرد و هر چند آمار جرایم در ایام اربعین حسینی زیاد نیست ولی ما از دو بُعد در بُعد عینی و ذهنی فعالیت های مستمری برای آرامش زوار انجام خواهیم داد.

 

سردار قنبری گفت: احساس امنیت در بُعد ذهنی  یکی از اولویت های مورد توجه در نزد پلیس برای زوار اربعین حسینی است که زوار اربعین حسینی در طول سفر از آرامش ذهنی برای سفر و شرکت در پیاده روی اربعین حسینی داشته باشند، ما تمام امکانات را فراهم کرده ایم و پیش بینی های لازم را انجام داده که یک امنیت مطلوب را در استان در هنگام تردد زوار فراهم شود.

 

رئیس پلیس آگاهی فراجا ابراز کرد: تیم های مختلف تشخیص هویت در استان به تعداد ۳ تیم برای هر گونه حادثه غیرمترقبه در استان مستقر می شود، تیم های جرم یاب و گشت های ویژه برای مبارزه با جرم در نظر گرفته می شود و برای اولین بار به صورت گسترده کنترل مجرمین به صورت سیستمی در مهران اجرا می شود و مجرمین در حرکت نیز مورد کنترل قرار خواهند گرفت که قبل از اینکه وارد جرمی شوند، پلیس وارد شده و اقدامات لازم انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: عمده دغدغه ما در بحث امنیت پارکنیگ ها است و پیش بینی های لازم برای پیشگیری از وقوع از جرم در این پارکینگ ها اندیشیده شده است، اما اولین دغدغه ما در زمینه پارکینگ ها محصور نبودن پارکینگ ها است که جای نگرانی در راستای وقوع جرم دارد و بایستی نسبت به تکمیل آن اقدام شود.

 

 

 

 

کد خبر 1202873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha