رهایی ۵۰۰  زندانی از بند اسارت در طرح چهارشنبه های امام رضایی

بابایی با اشاره به کمک بزرگ خیرین در رهایی زندانیان از بند اسارت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۵۰۰ زندانی در طرح چهارشنبه های امام رضایی از بند اسارت رها شده و به آغوش گرم خانواده خود بازگشته اند.

«علیرضا بابایی» در حاشیه آیین چهارشنبه های امام رضایی در زندان مرکزی اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان گفت: ما در ملک و ملک امام هشتم هستیم بنابراین باید بتوانیم احترام و توجه شیعیان و محبین امام مهربانی ها را در ارتباط با مددجویان، خانواده زندانیان نیز متجلی کنیم.

 

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه رأفت و مهربانی و محبتی که امام هشتم به شیعیان و محبین خود دارند حسی و شخصصی است افزود: مهربانی امام هشتم در قالب طرح چهار شنبه های امام رضایی در زندانهای اصفهان متبلور شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید محبت و مودت و احسان امام هشتم را در میان مددجویان نیزساری و جاری کنیم اظهار داشت: پنجره چهارشنبه های امام رضایی با کمک و همت خیرین، نور امید را بین زندانیان و خانواده های آنان تابانده است.

بابایی با اشاره به برگزاری پنجمین جلسه چهارشنبه های امام رضایی به همت کانون خیریه علی بن ابیطالب(ع) بازار و خیریه امام موسی کاظم(ع) در محل زندان مرکزی اصفهان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون قریب ۱۰ میلیارد تومان کمک های نقدی برای آزادی زندانیان، معیشت، درمان، تامین هزینه مسکن و موارد مختلف به حمد خدا در چهارشنبه های امام رضایی جمع آوری شده است که امیدواریم تا پایان سال به همین روال ادامه  دهیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این کمک ها فقط به زندانیان معسر نیازمند، مستمند و محتاج که استحقاقش آن را داشته باشند تعلق می گیرد خاطر نشان کرد: نکته مهم این است که این کمک های خیرین و مردمی به هیچ عنوان  در ارتباط با زندانیان جرایم خشن مورد استفاده قرار نمی گیرد و هیچگونه اقدامی برای آزادی چنین زندانیان نداریم ومردم همواره این اطمینان را داشته باشند که ما زندانی که به عمد و با ضرر به جامعه و خشن باشد را تحت هیچ عنوانی آزاد نمی کنیم.

 

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه در چهارشنبه امام رضایی این هفته  ۱۶فقره پرونده  برای آزادی زندانی قرائت شد که همه آنها تصویب شد و زمینه آزادی هر 16 نفر فراهم شد.

 

بابایی ادامه داد: با ارفاقات قضایی و حقوقی و قانونی نیز در این چها رشنبه امام رضایی، ۴۵ مددجو توسط مقامات قضایی آزاد شدند و ۹  زندانی نیز با کمک ستاد دیه و 16 مددجو نیز با کمک خیرین از بند اسارت رهایی یافتند.

 

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در طرح چهارشنبه های امام رضایی قریب ۵۰۰ نفر از مددجویان از زندان های استان اصفهان رهایی یافته اند.

کد خبر 1202874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha