بنیاد عمان پژوهی در چهارمحال و بختیاری فعال می شود

پیرعلی گفت: برای معرفی و پژوهش در آثار فاخر عمان سامانی، بنیاد عمان پژوهی در این دانشگاه ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «یاسر پیرعلی» شامگاه (پنجشنبه ۱۳ مرداد) در آیین اختتامیه همایش بین المللی عمان سامانی که در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: همچنین در نظر داریم تا بورسیه تحصیلی عمان سامانی برای برخی دانشجویان در نظر بگیریم.

 

رئیس دانشگاه شهرکرد بر ضرورت تداوم همایش بین المللی عمان سامانی در سال های آینده تاکید کرد و گفت: دبیرخانه دایمی این همایش در دانشگاه شکل می گیرد.

 

وی پرداختن به مفاخر و الگوسازی از آنها را از وظایف دانشگاه شهرکرد دانست و گفت: برگزاری همایش عمان سامانی آغازی بر انجام این رسالت است.

 

پیرعلی از ترجمه کتاب گنجینه الاسرار عمان سامانی به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو خبر داد و افزود: در نظر داریم تا نسخه عربی این کتاب را در نجف اشرف مدفن عمان سامانی رونمایی کنیم.

 

وی برگزاری همایش عمان سامانی را مقدمه ای برای انجام فعالیت های علمی و پژوهشی در آثار این شاعر حماسی اعلام کرد و افزود: در همین راستا تفاهم نامه های با موسسه فرهنگی اکو بسته می شود.

 

خاطرنشان می شود: در این آیین علاوه بر اجرای موسیقی عاشورایی از سوی استاد حسام الدین سراج و استاد ملک محمد مسعودی تعدادی از عمان پژوهان تجلیل شدند.

 

کد خبر 1202931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha