عمان سامانی ظرفیت بزرگی است که باید بیش از پیش شناسانده شود

حجت‌الاسلام نکونام، عمان سامانی را ظرفیتی بزرگ و ناشناخته دانست و گفت: غفلت نسبت به تاج‌الشعرا در گذشته باید جبران شود و در شناساندن آن باید اقدام بیشتری انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام «محمدعلی نکونام» شامگاه (پنجشنبه ۱۳ مرداد) در آیین اختتامیه همایش بین المللی عمان سامانی که در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: عمان سامانی از مفاخر جهان اسلام است چراکه حسین‌شناسی و شناخت از امام حسین (ع) را مورد توجه جدی قرار داده است و دشمن‌شناسی را آموزش می‌دهد.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه عمان سامانی حماسه عاشورا را به عشق و عاطفه تبدیل کرد، افزود: اشعار عمان در حماسه عاشورا بی‌بدیل و بی‌نظیر است اما در گذشته نسبت به این شاعر غفلت کرده‌ایم.

 

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: شاعر حماسه و عرفان حسینی از چند اصالت برخوردار است و باید نام عمان‌پژوهی برای این همایش انتخاب کرد تا زمینه‌ای برای پژوهش‌ها در خصوص تاج‌الشعرا باشد.

 

حجت‌الاسلام نکونام عمان را یک شخصیت حوزوی دانست و اظهار داشت: این چهره فرهنگی پس از تکمیل تحصیلات مکتبی برای ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه اصفهان و مشغول تحصیل شد و به موقعیت علمی قابل‌توجهی دست یافت تا آنجا که به تدریس لمعه مفتخر شده است.

 

وی اصالت خانوادگی را از دیگر اصالت‌ های عمان سامانی دانست و گفت: پدر و اجداد تاج‌الشعرا معروف به علم و دانایی و بین مردم مکرم و محترم بوده‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اصالت ایمانی و معرفت دنیایی و اخروی در عمان سامانی مشهود بوده است، خاطرنشان کرد: تاج‌الشعرا در مثنوی اول گنجینه‌الاسرار در ۲۲ بیت این درک، ایمان و معرفت را به زیبایی ترسیم کرده است.

 

حجت‌الاسلام نکونام افزود: اصالت دیگر عمان سامانی اصالتی ولایی و اهل‌بیتی است که به اصل اعتقادی و اصل سوزان در درون خود تبدیل و سرایش‌های ایمان محور و عرفان محور را خلق کرد.  

 

کد خبر 1202932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha