عشق سید الشهدا (ع) در دل عاشقان حضرتش خاموش نشد/دست توسل مادران به ضریح گهواره علی اصغر

همایش شیرخوارگان حسینی طبق روال سال های گذشته در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور در امامزاده نقی الهای(ع) و حسینیه اعظم شیروان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

خبرگزاری شبستان-خراسان شمالی-شیروان؛ در این همایش که با حضور پرشور و گسترده مادران همراه با فرزندان در آغوش گرفته برگزار شده نشان دهنده این است که با گذشت بیش از هزار و 400 سال از واقعه عاشورا، مادران دست توسل به ضریح گهواره علی اصغر داشته و اشتعال عشق سید الشهدا (ع) در دل عاشقان حضرتش شیرخورگان حسینی تا قیامت خاموش نخواهد شد.

 

 

هدف از برگزاری این همایش فریاد مظلومیت شیرخواره کربلا و محکوم کردن کشتار کودکان بی گناه است و داغی بر دل شیعیان گذاشته که سال به سال تازه تر می شود و الگو گرفتن و ادامه راه سالار شهیدان ابا عبدااله حسین(ع) و 72 شهید کربلا از نسلی به نسل دیگر همچنان ادامه دارد.

 

 

طی دو سال شیوع کرونا این مراسم به صورت مجازی و پخش زنده تلویزیونی از سراسر کشور برگزار می شد، بلندگوهای سطح شهر از دیروز مدام در محله ها و مناطق مختلف در حال اطلاع رسانی ساعت و مکان این برنامه بود که خوشحالی مادران برای شرکت در مراسم طفل شیرخواره اباعبدالله حسین(ع) دوچندان شده بود.

 

 

 اکنون جمعیت زیادی مادران از صبح همراه با کودکان خود وارد حسینیه و امام زاده شده و همچنان در حال افزایش جمعیت است طوریکه فضای بیرون هم مفروش شده تا مراسم به بهترین نحو برگزار شود و کمبود فضا احساس نشود.

 

 

ابتدا با شروع برنامه که مجری خواستار تنظیم صف ها شد و برنامه با قرائتی چند از کلام الله مجید و پس از آن سخنرانی و نوحه خوانی برگزار شد مادران به یاد طفل شش‌ماهه امام حسین (ع) به همراه نوزادان و کودکان خود با حضور در مساجد محلات و مصلاها هم‌نوا با حضرت رباب ناله سر داده و برای دلِ سوخته آن حضرت اشک ماتم ریختند.

 

 

این مراسم به یاد سرباز شش‌ماهه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شده که فضا معطر به بویی خوش اسپند و صدای دلنشین صلوات توسط جمع می باشد.

 

 

مادران سیاه‌پوش درحالی‌که کودکان خود را با لباس‌های سبز و سفید در آغوش داشتند و سربندهایی با مضامین یا حسین (ع)، یا علی اصغر (ع) و یا ابوالفضل (ع) بسته بودند، در رثای شهادت کودک شیرخوار امام حسین (ع) در کربلا، اشک ماتم ریختند.

 

 

البته در همه این آئین‌ها پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل از سوی برگزارکنندگان و البته تاکید مادران حاضر رعایت شد و فاصله بین مادران نیز به صورت کامل حفظ شده بود.

 

 

در این آئین‌ها سخنرانان مذهبی، ائمه جمعه و جماعت در ارتباط با فلسفه قیام کربلا و اهداف متعالی و آرمان‌های امام حسین (ع) در قیام علیه ظلم و جور و همچنین شهادت حضرت علی اصغر (ع) سخنرانی کردند.

 

 

برگزاری مراسم لالایی علی اصغر، مداحی و سینه زنی از جمله آیین‌هایی بود که با حضور مادران و اقشار مردم برگزار شد که طی آن اقشار مردم مراتب اخلاص و ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

 

 

تبیین و تبلیغ فرزند آوری و آمادگی برای سربازی امام زمان (عج) شعار مراسم شیرخوارگان حسینی امسال بود که هنگام نوحه خوانی صدای آه و ناله و گریه مادران با ذکر نام یا حسین(ع) یا علی(ع) به همراه دستان گره کرده به سوی آسمان برافزاشته شد و با افتخار می گویند: دشمنان از نام حضرت علی اصغر (ع) و مجمع جهانی شیرخوارگان واهمه دارد چرا که امروز تربیت نسل آینده عاشقان حسینی وابسته به اشاعه فرهنگ حضرت علی اصغر (ع) در تمام  کشورهای است.

 

 

حضرت علی اصغر (ع) فرزند ۶ ماهه حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورای سال ۶۱ میلادی به دست حرمله یکی از سپاهیان عمربن سعد به شهادت رسید.

 

 

 

 

کد خبر 1202933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha