تبیین قیام مهم عاشورا مهمترین رسالت مبلغان دین است

حجت‌الاسلام مرادی گفت: تربیت دینی جوانان و تشکیل حلقه‌های معرفتی در راستای تبیین قیام مهم عاشورا مهمترین رسالت هرمبلغی است که قدم در راه تبلیغ و ترویج دین گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مرادی روحانی مستقر و امام جماعت مسجد حضرت زهرا شهرک پنج آذر شهرستان سنندج پنج‌شنبه شب در مراسم عزاداری ایام محرم که با حضور نوجوانان و جوانان برگزار شد، با اشاره به اینکه تکریم و گرامیداشت قیام امام حسین(ع) یکی از مهمترین برنامه‌های ارزشی است، اظهار کرد: در پاسداشت قیام امام حسین و ماحصل ارزشمند آن که نهضت عاشورا است باید به جد  همت گماشت.

 

 

وی افزود: احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر، تربیت دینی جوانان و تشکیل حلقه‌های معرفتی در راستای تبیین قیام مهم عاشورا مهمترین رسالت هر مبلغی است که قدم در راه تبلیغ و ترویج دین گذاشته است.

 

 

حجت‌الاسلام مرادی حضور نوجوانان و جوانان در مسجد و برگزاری نماز جماعت، مراسم عزاداری حسینی و شرکت در روضه‌خوانی را اقدامی ارزشمند خواند و اعلام کرد: این برنامه‌ها زمینه مشارکت بچه‌های مسجدی در فعالیت‌های دینی و مذهبی را فراهم می‌آورد.

 

 

وی درباره برنامه‌های دهه اول محرم مسجدالزهرا گفت: از شب اول محرم هر شب با سخنرانی خطبای برجسته از جمله حجت‌الاسلام پور ذهبی نماینده محترم ولی فقیه در استان کردستان، حاج آقا رضایی، حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبر ومداحی مداحان برجسته استان در مسجد الزهرا برقرار است.

 

 

امام جماعت مسجد حضرت زهرا(س) سنندج با اشاره به اینکه مردم شهرک پنج آذر به طور خود جوش با اهدای شربت و خرما و نذورات خود به مسجد در راستای برگزاری باشکوه این مراسمات مسجد را یاری می‌کنند، گفت: تعامل دوستانه با کودکان و نوجوانان در راستای جذب بیشتر نسل جوان نسبت به آموزه‌های دینی مهمترین هدف ماست و در این راستا همیشه سعی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و اردویی داشته‌ایم تا با توجه به ذایقه جوان امروز آموزه‌های دین را تشریح و تبیین کنیم.

کد خبر 1202954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha