راه عملی حفظ دین الهی، دوری از گناه و حرام است

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی گفت: راه عملی حفظ دین الهی ورع ورزیدن است. ورع دوری کردن از گناه و حرام است.

 

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی به مناسبت ماه محرم در مسجد امیر به سخنرانی پرداخته و گفت: مراقب دین خود باشید عوامل فراوانی هستند که می خواهند شما را از دین الهی خارج کنند.

 

وی افزود: امروز برخی جمع شدند که همه اقشار جامعه ما را از دین خارج کنند. سالها پیش ما گفتیم که حتی مهدکودک ما تحت اشراف بهائی‌ها قرار گرفته است، امروز تازه وزارت اطلاعات ما متوجه شده و یک گروه را دستگیر کرده است. بهائی‌ها برای توزیع و نشر کتاب هم برنامه دارند، از مسئولان معتقد به دین در وزارت ارشاد بپرسید پروسه چاپ کتاب دست کیست؛ چه زمانی وزارت اطلاعات این را بفهمد خدا می‌داند، دوستان گزارش بدهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی ادامه داد: آنها به روش‌های مختلف خرج می‌کنند که ملت ایران را از  دین خارج کنند، محرم و صفر مانع آنها می‌شود با پرروئی تمام اعتراض هم می‌کنند که چرا برای محرم و صفر خرج می‌کنید.

 

این استاد اخلاق با بیان اینکه برای حفظ دین باید آن را از منبع درست بگیریم. عنوان کرد: امام صادق(ع) فرمودند «اگر اراده کسب علم صحیح را دارید نزد ما است، ما آن خواص هستیم که همه چیز را می‌دانیم و خداوند شما را امر کرده است که از ما سوال کنید».

 

وی با استناد به روایتی از امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: حضرت فرمودند «به خداوند قسم علم یافت نمی‌شود مگر از خاندانی که جبرئیل بر آنها نازل می‌شود». امروز جبرئیل هرسال و هر دم به محضر امام زمان نازل می‌شوند. پیامبر(ص) فرمودند در جهت حفظ دین اسلام تلاش کنید. امیرمومنان امام علی(ع) محبوب‌ترین امور نزد ما سلامت دین است.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برای سلامت دین از خداوند بخواهید دین شما را در عافیت و سلامت بدارد. ابراز کرد: طبق روایات در همه امور باید اولویت شما دین باشد. برای حفظ دین خود آن را نزد خداوند به ودیعه بگذارید. امیرمومنان امام علی(ع) خطاب به امام حسن(ع) می‌فرمایند دین شما را به خداوند می‌سپارم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه برای حفظ دین خود توسط خداوند باید یک رابطه با خداوند داشته باشید. گفت: وقتی پیامبر(ص) به امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند که شما در فلان تاریخ به شهادت می‌رسید حضرت پرسیدند آیا دین من به سلامت خواهد بود و وقتی مطمئن شدند که دین ایشان به سلامت خواهد بود خدا را شکر کردند.

 

وی با بیان اینکه در قلب انسان ۲۲ بیماری قلبی وجود دارد که سبب می‌شود او هدایت‌پذیر نباشد. عنوان کرد: امام صادق(ع) هیچ کس از انحراف قلب در امان نیست. برای ثبات در ایمان این دعا را که در مفاتیح آمده است هر روز بخوانید «رَضيتُ بِاللَّهِ رَبّاً، وَبِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وآلِهِ نَبِيّاً، وَبِالإِسْلامِ‏ ديناً...».

 

این استاد اخلاق با بیان اینکه در دنیا همه چیز به قدرت الهی است، گفت: برای حفظ دین در مقام عمل ارتباط خود را با خدا حفظ کرده و زیاد دعا کنید. همچنین راه عملی دیگر حفظ دین الهی حرمت خداوند را نگه داشتن است.

 

حجت‌الاسلام والمسملین علوی تهران ادامه داد: در روایات آمده است که به واسطه ورع ورزیدن دین خود را حفظ کنید. ورع دوری کردن از گناه و حرام است. اهل ورع از موارد شبهه هم دوری می‌کنند. یکی از مصادیق شبهه موسیقی است اگر بپذیرید که حرام نیست به طور قطع حلال هم نیست.

 

وی بیان کرد: توقف در مواردی که حرمت آن معلوم نیست حکم عقل است. به واسطه توقف در شبهات انسان یقین می‌کند که از حدود الهی عبور نکرده است.  حدود الهی رعایت قوانین الهی است. حرمت الهی را نشکنید زیرا ستمکاران حدود الهی را رد می‌کنند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ورع گام اول حفظ دین است. خاطرنشان کرد: امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند به هر شکلی که می‌توانید در دین خود احتیاط کنید.

 

 

 

کد خبر 1202970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha