دوقطبی سازی مهم ترین عامل تضعیف کشور است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، دوقطبی سازی را مهم ترین عامل تضعیف کشور دانست و گفت: خداوند سوره منافقین را درباره عبدالله بن ابی که باعث دوقطبی سازی انصار- مهاجرین شد، نازل کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» در هفتمین شب مراسم عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) که در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، گفت: در آخرالزمان هستیم یا نه؟ دو تحلیل دارد. در روایت آمده است که ظهور وقتی رخ می دهد که هر کسی، طرحی برای اداره حیات بشر داشته ارائه کرده و بطلانش ثابت شده و در واقع ظهور در یک خلا تئوریک رخ می دهد.

خطیب دینی افزود: وقتی خدا بعد از ظهور عالم را اصلاح می کند دیگر کسی نمی تواند ادعا کند که اگر امور دست آنها بود، عالم را با همین روش اصلاح می کردند. در آیه 33 سوره توبه خداوند می فرماید:«روشی که امام زمان می آورد، دین است. ظهور در واقع برتری پیدا کردن این روش بر روش های دیگر است.»

وی خاطرنشان کرد: بعد از آنکه لیبرال دموکراسی نتایج خود را نشان داد؛ افکار عمومی، سرفصل نویسی برای دانشگاه ها، استانداردسازی علوم در دانشگاه های جهان در دست صهیونیست ها است.حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: 20 سالی هست که هیچ حرف جدیدی نشنیده ایم. تحلیل دیگر درباره اینکه آخرالزمان است؛ تکنولوژی آخرین ابزار برای به اسارت کشیدن قدرت است که آن هم دارد به ضد خود تبدیل می شود.

 

خطیب دینی با بیان اینکه ایران حاکمیت واقعی بشر یعنی دموکراسی را دارد اجرا می کند، افزود: امکان فریب برای دشمنان دارد از بین می رود، به دنبال راه های جدیدی هستند اما ما دست بسته نیسیتم. وی با بیان اینکه از انتظار صرف بیرون آمده ایم، گفت: هرکس باید حق خود را از سفره طبیعت و خلقت بگیرد. ما نمی توانیم در این جهان پر از ظلم دست بسته باشیم. به موقع خود را جمع کردیم و موقعیت مقتدری در منطقه بلکه در جهان داریم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: زمان ما زمان تعیین تکلیف کردن برای قدرت است در این زمان دو کار باید انجام داد؛ جامعه را قدرتمند کرد که رفاه هم جزو آن است، به سراغ ابزار هم باید برویم یعنی دشمنان را از خود بترسانیم و امنیت برای خود ایجاد کنیم. این دستور صریح قرآن است. 

خطیب دینی درمورد بزرگترین مانع قوی شدن جامعه اسلامی ، گفت: جامعه باید قوی باشد و مهم ترین مانع قوی بودن جمهوری اسلامی چیست؟ این مهم ترین سوال است. جمهوری اسلامی در 40 سال چه کرده است تا این مانع را برداریم. در 10 سال اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یک جنگ بیرونی رخ داد و ما هنوز سازماندهی نشده بودیم، برای اداره جامعه به ساختارها و روش خاصی نرسیده بودیم و بزرگترین جنگ جهانی بر ما تحمیل شد و این 10 سال چنین گذشت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: در این 30 سال اخیر با مانع بزرگی برای قوی شدن جامعه مواجه شدیم که خیلی ها نسبت به آن بی تفاوت هستند و اگر این مانع را برنداریم به آن قدرت لازم و پیشرفت و آرامش و ثبات مرتبه عالی قدرت نخواهیم رسید.

خطیب دینی با بیان اینکه جامعه قوی با افراد ضعیف همخوانی ندارد، تصریح کرد: در بعد فردی نیز باید از نظر علمی، دینی، معرفتی و معنویت به رشد و قدرت برسیم. ولی صهیونیست ها رسما اعلام کرده اند که ایران را با جنگ و تحریم و سلاح نمی توان به زانو درآورد بلکه با ماهواره و اینترنت و فساد به راحتی می تواند به زانو درآورد. چون فساد می تواند افراد را ضعیف کند و ما دو تکلیف داریم در مواجهه با آن؛ خودمان را قوی کنیم تک تک، جامعه را تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اینکه جامعه قوی شود مقدم بر قوی شدن فرد است، تاکید کرد: جامعه یک حصار امنیت و قدرت برای ما ایجاد نکند. فقر کفر به دنبال دارد و فقر یکی از نتایج عدم قدرت جامعه است. فقر یکی از عوامل ضعف جامعه و نتایج ضعف جامعه است. تبعیض، فساد، بی عدالتی هم علامت ضعف جامعه است و هم موجب ضعف جامعه است. اول مسئولان باید تقوا داشته باشند.

خطیب دینی ادامه داد: روش هایی که برای ضعیف نگه داشتن انسان ها، مستضعف سازی، گرفتن قدرت جوامع استفاده کرده اند، روش های بسیار پیچیده ای است. یکی از روش های پیچیده بسیار زشتی که در کشور ما به کار گرفته شده است؛ که یک قیام ملی می خواهد تا این روش کثیف که برای تضعیف کشور ارائه شده را از بین ببریم، شناسایی و خنثی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهین گفت: روش هایی که جدیدا برای به بردگی کشیدن انسان به کار برده اند؛ در عرصه سیاست که نزدیک ترین دانش به قدرت است، بحثی به نام دموکراسی را مطرح کرده اند و مراجعه به آرا عمومی را بیان می کنند. طرحی که 100 سال از دین عقب تر است. 


وی تاکید کرد: روش های پیچیده و پلیدی که برای به استضعاف کشیدن همه کشورها به کار می برند باید از بین برود. کشور ما مثل کشورهای عقب مانده غربی نیست. این خطیب دینی با بیان ایتکه روش پلید که موجب ضعف کشور شده است و تا این روش مطرود و متروک نشود، در بهترین شرایط 50درصد مشکلات باقی خواهد ماند، گفت: این روش دوقطبی سازی جامعه به اصلاح طلب و اصولگرا است و این دوقطبی سازی موجب بدبختی هایی برای جامعه و ملت می شود. 

وی با تاکید بر اینکه ائمه محترم جمعه هر هفته باید به یاد مردم بیاورند سوره منافقین را؛ گفت: ویژگی های منافقین یک بار در قرآن آمده است و تمام مذاهب دینی، منافقی که این سوره درباره او نازل شد را می شناسند؛ او کیست؟ عبدالله بن ابی. چه کرد که خدا او را معرفی کرد. منافقینی که در خانه حضرت فاطمه (س) را آتش زدند در قرآن معرفی نشدند، منافقینی که سر از بدن مطهر امام حسین (ع) جدا کردند توسط امیرالمومنین معرفی نشدند، منافقینی که فرق سر حضرت امیرالمومنین (ع) را شکافتند، معرفی نشدند، منافقینی که تصمیم گرفته بودند پیامبر را ترور کنند، معرفی نشدند. فقط یک منافق معرفی شد آن منافق کسی بود که دوقطبی مهاجر- انصار ایجاد کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اسناد تاریخی دوقطبی سازی در تضعیف جامعه، گفت: در شورای سقیفه دوقطبی اوس-خزرج ایجاد شد و وقتی باهم اختلاف کردند و باعث شدند که امام علی (ع) خانه نشین شود. 

خطیب دینی با بیان اینکه نمی دانید دوقطبی چه جنایتی مرتکب می شود، خاطرنشان کرد: دوقطبی سازی هایی که در سوره منافقین رخ داد، دوقطبی های واقعی بود که گسل هایش وجود داشت و آن را فعال کردند.

وی ادامه داد: دوقطبی اصلاح طلب-اصولگرا تماما دروغ است و واقعیت ندارد. چقدر می تواند جامعه را عقب بیاندازد و خدا کمک کره است که تا الان جامعه باقی مانده است. افراد نادان و مغرض و افراد ساده لوح در هر دو جناح باعث ایجاد دوقطبی شده اند. 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: آن کسی که در جناح اصولگرا- اصلاح طلب؛ موضع جناحی می گیرد برای بردن انتخابات، او هم نادان است که در آن جبهه نادانی وجود و در هر دو بخش قطعا نفوذی وجود دارد. شما هیچ وقت مجلس صددرصد قوی با نوع انتخابات متاثر از دوقطبی سازی پیدا نخواهید کرد، هیچ وقت هیات دولت قوی و مدیران قوی پیدا نخواهید کرد. البته هر جناحی سر کار بوده، مدیرکل، وزیر و مسئول خوب وجود داشته است. 

خطیب دینی تاکید کرد: کسی که دوقطبی اصلاح طلب-اصولگرا را قبول داشته باشد، قطعا آدم احمقی است. حداقل به درد سیاست نمی خورد و هرکس در این آتش بدمد، قطعا آدم خبیثی است چون مانع رشد کشور می شود.

وی با اشاره به آثار شوم دوقطبی سازی در کشور گفت: وقتی دو جناح با هم درگیر می شوند؛ طرفداران دو جناح هدفشان این می شود که جناح مطلوب خودشان ببرد ولو با افراد ضعیف تر بنابراین اولین نتیجه رای آوردن و بردن مهم شود ولو با افرادی که ضعیف هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: باب انتقاد بسته می شود و دهان بسیاری از منتقدان دلسوز بسته می شود. فضای دلسوزی بسته می شود. دیکتاتوری دوقطبی سازی رسانه ای بسیار قدرتمندتر از دیکتاتوری رضاخان است. خباثت دیکتاتری رضا خان کمتر از خباثت دیکتاتوری دوقطبی سازی رسانه ای است.

خطیب دینی با بیان اینکه دین به ما آموخته است که براساس واقع بینی کار کنیم، گفت: ما ارزشی و غیر ارزشی نداریم. ارزشی را غربی ها ساخته اند تا به افراد متدین و مذهبی بگویند ارزشی و دانشگاهیان را واقع بین بنماند. در حالیکه ما واقع بین هستیم.

وی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) که فردی را به عنوان نماینده خود برای مذاکره می فرستد، افزود: مذاکره کنندگان ارشد ما باید از تجربیات استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: یک مشت دروغگوی خائن بدنه رسانه ای کشور را اداره می کنند؛ از سوءتفاهم های فزاینده ای که در کشور ایجاد شده است. کاش واقعیت داشت و گسل واقعی بود. دروغ پشت سر دروغ، تهمت پشت سر تهمت. ما جامعه ای هستیم که نه لج بازی ثمر دارد، نه مهاجر و انصار داریم و نه قبیله گرایی در ما رشد می کند. از همین جنس دوقطبی سازی های پلید که در خونش رخنه کرده است. 

خطیب دینی تاکید کرد: افرادی که روی گسل های واقعی می ایستند و آنها را تحریک می کنند منافق هستند، آنهایی که گسل ایجاد می کنند چه هستند؟ حدود 10 مرتبه رهبر معظم انقلاب فرموده اند من دوقطبی اصلاح طلب-اصولگرا را قبول ندارم.

وی ادامه داد: اصلاح طلب-اصولگرایی از زمانیکه دو نظریه اقتصادی در جامعه روحانیت پدید آمد، شکل گرفت. امام پذیرفت جدا شدن روحانیت و روحانیون را؛ چراکه اینها بیشتر از این عقلشان نمی رسید، به دلیل اینکه رهبری در مقابل اختلافات انعطاف نشان می دهد و میدان می دهد، در همان نامه حدود 20 نصیحت و توصیه و فرمان ارائه کرد. در جریان بازی مسخره اصلاح طلب-اصولگرا که شکل گرفته است هر 20 نصیحت امام (ره) لگدمال شده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: خبرگزاری های خبیث روش شان این است که اول انگ را می چسبانند بعد خبر را منتشر می کنند. این معروف است. چگونه می خواهید نهی از منکر کنید. ستاد امر به معروف و نهی از منکر کجاست؟ جلوی این روش های خباثت آمیز سیاسی را بگیرد. چرا انگ و برچسب می زنید؟

خطیب دینی گفت: مسدود شدن باب نقد، مسدود شدن باب گفتگو، مسدود شدن باب تحسین اقدامات خوب، رسما صهیونیست ها دارند رسانه ها و روزنامه های ما را اداره می کنند من قبول ندارم اینها اینقدر احمق باشند. در پروتکل های صهیون نوشته با اختلافات بین احزا، ناامیدی بین مردم ایجاد می کنیم.

کد خبر 1202989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha