آمادگی کشتارگاه‌های دام در روز‌های عاشورا و تاسوعا برای ارائه خدمت به شهروندان  کرمانشاهی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی استان کرمانشاه،گفت: آمادگی لازم بین کشتارگاه و هیئت‌های مذهبی، مراکز تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و اماکن مذهبی استان به منظور ذبح و حمل بهداشتی رایگان دام فراهم شده است.

رامین سمیعیان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،با اشاره به نظارن دامپزشکی بر دام های قربانی، گفت:با توجه به تشدید ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت مردم  دامپزشکی در روز تاسوعا و عاشورا بر دامهای قربانی با دقت نظارت می کند و به منظور ارتقاء سطح سلامت عمومی و حفظ سلامت عزاداران ۱۴ تیم ثابت و ۱۵ تیم سیار در قالب ۵۶ نفر بر سلامت دام‌های قربانی نظارت خواهند کرد.

 

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی استان کرمانشاه،افزود: کشتار دام در معابر عمومی احتمال شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را فراهم می‌کند، و به منظور حفظ بهداشت عمومی، سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، شهروندان دام نذری خود را در کشتارگاه دام کشتار کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به شیوع بیماری کریمه کنگو الزامی است دام‌ها در کشتارگاه ذبح شوند تا به مدت ۲۴ ساعت در دمای پیش سرد نگهداری و لاشه پس از تایید مهر سلامت وارد چرخه مصرف قرار گیرد.

 

سمیعیان ، تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری‌های مشترک  بین انسان و دام بویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به شهروندان توصیه کرد تا دام خود را از میادین و مکان‌های مجاز عرضه دام زنده  تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

 

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی استان کرمانشاه،اظهار کرد: رعایت فاصله ۲۴ ساعت از زمان ذبح دام تا مصرف لاشه و نگهداری آن در یخچال (دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد) علاوه بر افزایش کیفیت گوشت مصرفی سبب جلوگیری از انتقال بسیاری از بیماری‌های ویروسی از جمله تب کریمه کنگو خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: شماره تماس ۱۵۱۲  و سامانه پیامکی  ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است.

کد خبر 1202997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha