برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی»  در حسینیه ثارالله یاسوج

همایش «شیرخوارگان حسینی» به یاد حضرت علی‌اصغر«ع» و با حضور مادران و طفلان شیرخوار در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همایش شیرخوارگان حسینی آئین سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند.

این مراسم در صبح روز نخستین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین(ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

امروز مادران کهگیلویه و بویراحمد همراه با فرزندان شیرخوارشان همنوای رباب دل شکسته شدند و لالایی هایشان بوی کربلا گرفت.

مراسم روز جهانی حضرت علی اصغر (ع) با محوریت شیرخوارگان در ۴۶ نقطه کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

کم‌سن‌ترین شهید کربلا کودک شیرخوار امام حسین (ع) بود که در روز عاشورای سال ۶۱ هجری در نهایت تشنگی روی دستان مبارک پدرش به شهادت رسید.

شهادت نور چشمان حضرت سیدالشهدا (ع) در آن شرایط حساس و سخت تاریخی، سندی بر مظلومیت و حقانیت اهل‌بیت علیهم السلام و جهالت و ظلم انکارنشدنی و غیرقابل بخشش خاندان بنی‌امیه و دشمنان امام حسین علیه السلام است.

امسال هم نظیر چنین مراسمی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد در یاسوج این مراسم با حضور گسترده مادران و طفلان شیرخوار در حسینیه ثارالله شهر یاسوج با نوحه خوانی، مرثیه‌سرایی و سخنرانی برگزار شد.

کد خبر 1203026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha