هیئات مذهبی از برتری جویی و رقابت ناسالم بپرهیزند

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه باید هیئات مذهبی از برتری جویی و رقابت ناسالم بپرهیزند، گفت: باید بهترین عزاداری برگزار شود و هیئات مذهبی از آسیب های احتمالی فاصله بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز(14 مرداد ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، گفت: همه دین در کربلا متجلی شده و باید از این فرصت برای تبیین انقلاب حسینی بهره ببریم.

 

امام جمعه بجنورد افزود: با وجود همه مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه، مراسمات و اطعام حسینی با حضور پرشور همه مردم و هیئات در استان ساری و جاری است و باید بهترین عزاداری برگزار شود و هیات های مذهبی از آسیب های احتمالی فاصله بگیرند و از برتری جویی و رقابت ناسالم بپرهیزند.

 

وی کربلا را بهترین صحنه الگوهای اسلامی خواند و بیان کرد: امروز ایران اسلامی نیز نماد عزت حسینی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهارکرد: حتی اهل غیر شیعه هم عزادار و دلداده اهل بیت(ع) هستند، چرا که قصه امام حسین، قصه ویژه ای است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به 17 مرداد ماه، روز خبرنگار بیان کرد: راویان و ناقلان احادیث همواره در تاریخ اسلام از جایگاه والایی برخوردار بودند و حادثه ها اگر دقیق، درست و مستند بیان شود می تواند جهت گیری جامعه را روشن کند و در تصمیم گیری مسولان تاثیر گذار باشد.

 

آرزو یوسفی

 

 

 

 

کد خبر 1203047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha