شبهه افکنی در حوزه عفاف و حجاب/ دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین دین و جامعه است

حجت‌الاسلام روحانی ضمن اشاره به پیشرفت‌های زنان و دختران عفیفه جامعه اسلامی و نقشه دشمن برای شبه افکنی در حوزه عفاف و حجاب گفت: دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین دین و پیشرفت و جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «‌تقی روحانی» امروز (جمعه، ۱۴ مرداد) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در این اولین جمعه ماه محرم الحرام و در آستانه اوج عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی هم خودم و هم برادران و خواهران نمازگزار جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و دعوت می‌کنم.
 
امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه اشک بر امام حسین (علیه السلام) درمان تمام دردهای درونی و بیرونی است عنوان کرد:‌ تقوا به آسانی به دست نمی‌آید و به تمرین قبلی نیاز دارد از طرفی همین بیرق های عزاداری ماه محرم و‌ اشک ریختن برای امام حسین (علیه السلام) خودش فرصتی برای کسب تقواست.
 
روحانی با تاکید بر اینکه محرم استاد اخلاق عالم است تصریح کرد: عزاداری‌ها اگر با معرفت و با توجه به عمق شناخت به حضرت اباعبدالله الحسین( علیه السلام) باشد قطعا اثرگذار می‌شود زیرا سراسر این قیام خونین و سخنان امام حسین (ع) عرفان است.
 
وی اضافه کرد: همه آنهایی که در دانشگاه کربلا فارغ‌التحصیل شدند یکپارچه با تقوا بودند فلذا روز عاشورا وقتی می‌خواستند به میدان بروند چهره شان بشاش تر و‌ لبهایشان خنداندتر بود و برای شهادت لحظه شماری می‌کردند. 
 
امام جمعه شهرستان رودسر افزود: با اینکه دنیای اسلام و جهان تشیع با بیماری منحوس کرونا مواجهند اما میبینیم که مراسم‌های ماه محرم هرساله پرشورتر از سال قبل توسط مردم برپا می‌شود.
 
روحانی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) وقتی از معراج برگشت خطاب به امت فرمود محبوب خداوند می‌شود هر کسی که حسین را دوست بدارد و این یعنی الهی می‌شود هر کسی که محبت حسین علیه السلام را بر دل داشته باشد.
 
وی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر ابراز داشت: باز هم خودم و همه شما را به رعایت تقوای الهی توصیه و دعوت میکنم و امیدوارم همه ما وجود خود را در این ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان عالم امام حسین علیه السلام مالامال از تقوا کنیم و در مسیر عاشورا قرار بگیریم. 
 
امام جمعه شهرستان رودسر ادامه داد: در بیست و چهارمین سالگرد رحلت عالم ربانی، مجاهد فی سبیل‌الله و ابو الشهدا مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای جنیدی قرار داریم و این روزها و شبها یاد ایشان بر زبان همه ماست و نباید یادمان برود که خودش و فرزندانش و خانواده‌اش همه رزمنده بودند و چهار عزیزش را در راه حسین( علیه السلام)نثار کرد و خم به ابرو نیاورد.
 
روحانی با بیان اینکه نمیتوان با چند مجلس مقام شامخی این روحانی عالم و بزرگوار را مورد پاسداشت و تجلیل قرار داد اضافه کرد: نباید از نماز ظهر عاشورا غفلت کنیم زیرا در هنگامه اذان ظهر در کربلا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) از دشمن خواست تا جنگ را تمام کند تا نماز اقامه شود گرچه دشمن خونخوار اجازه نداد و تعدادی از اصحاب امام را در حین نماز به شهادت رساند.
 
وی یادآور شد: ۱۷ مرداد نزدیک است و باید یاد کنیم از خبرنگار شهیدمان، شهید صارمی عزیز که حقیقتا مظلومانه به شهادت رسید و به همین مناسبت روز خبرنگار نامگذاری شد و هر سال از خبرنگاران یاد و تحلیل می‌شود و من هم به همه عزیزانی که در این عرصه تلاش می‌کنند و خودشان را به خطر می‌اندازند تا خبری را برای مردم مخابره کنند تشکر میکنم.
 
امام جمعه شهرستان رودسر اظهار داشت: هفته گذشته یکی از اتفاقات شیرینی که رخ داد گردهمایی ائمه جمعه کشور با مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز در تهران بود و ایشان بیانات عمیق و بسیار مهمی را در این جمع و در خطاب به ائمه جمعه ایراد فرمودند. 
 
روحانی ضمن اشاره به فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در گردهمایی ائمه جمعه کشور اذعان کرد:‌ ایشان خطاب به ائمه جمعه فرمودند یکی از وظایف امامان جمعه امروز پشت این تریبون مقدس شبهه زدایی است و فرمودند با شبهه پراکنان و شبهه افکنان مقابله کنید و مردم را آگاه سازید. 
 
وی با بیان اینکه در این فرمایشات مقام معظم رهبری جهاد تبیین نهفته است افزود: ایشان فرمودند شبهه ای که در جامعه پخش می‌شود مثل همین ویروسی است که نمیتوان آن را کنترل کرد و فرمودند شبهه مانند کروناست و جامعه و آدم را میکشد و مانند موریانه آرام آرام جامعه اسلامی را از درون متلاشی و مردم را نابود میکند.
 
امام جمعه شهرستان رودسر اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند برخی‌ها در میدان نبرد و در مقابل تیر و شمشیر ایستادند و تسلیم نشدند اما در مقابل شبهه افکنی کم‌ آوردند و زمین خوردند و نتوانستند مقابله کنند فلذا امروز دشمن کارش همین شبهه افکنی در جامعه اسلامی است.
 
روحانی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند مهمترین حربه‌ای که امروز دشمنان ما بعد از ۴۳ سال به آن متوسل شده‌اند تا مردم را بشکنند شبهه پراکنی در جامعه است و اینبار در جامعه به بهانه حجاب و عفاف شروع به شبهه افکنی کرده‌اند.
 
وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال ایجاد شبهه در زنان و دختران و متدینان در حوزه عفاف و حجاب است اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری این غربی‌ها هستند که باید در مقابل حجاب از خود دفاع کنند زیرا زن را به مثابه یک کالا معرفی کردند اما ایران اسلامی با داشتن زنانی با شرافت بزرگترین ضربه را به زنان غربی و هویت غربی زدند.
 
امام جمعه شهرستان رودسر ضمن اشاره به موضوع حمله به دختر شهید و کشیدن چادر از سرش در مسیر قطار تهران به یزد افزود: متاسفانه مسئول قطار نیز از هنجارشکنان حمایت کرد که البته با او برخورد شد و حرف ما این است که دشمن به شدت در حال کار و برنامه‌ریزی در حوزه عفاف و حجاب است.
 
روحانی افزود: زنان ما در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگ، اجتماعی، ورزشی و سیاست در عین حفظ حجاب خود می‌درخشند و ثابت کردند که با حجاب اسلامی می‌توانند در این میادین نقش‌آفرینی کنند.
 
وی یکی از نقشه‌های دشمن و بدخواهان برای شبهه افکنی در جامعه را موضوع عفاف و حجاب و ایجاد شکاف بین دین و پیشرفت و جامعه خواند و اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند غربیها ۲۰۰ سال کار کردند و در مورد حجاب شبهه افکنی کردند تا الان نتیجه بگیرند بنابراین زنان و دختران جامعه ما باید مراقبت کنند. 
 
امام جمعه شهرستان رودسر ادامه داد: تمام قیام ابا عبدالله الحسین علیه السلام برای این بود که دین محور قرار گیرد و بر مبنای آن پیشرفت در جامعه اسلامی ایجاد شود و به همین دلیل بود که امام خامنه‌ای مدظله العالی فرمودند که باید با شبهات دشمن مقابله کنیم.
 
روحانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همه ما به این شبهه افکنی‌هایی که دشمن در پیش گرفته آن هم در این شرایط بسیار سخت اقتصادی که تنها با هدف ناامیدی مردم عملیاتی می‌شود توجه کنیم و‌ با معرفت کامل نسبت به قیام آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام مانع از اجرای توطئه‌های دشمن شویم.
 
کد خبر 1203052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha