گلستان در انتظار بارش های رگباری/ وقوع صاعقه در ارتفاعات محتمل است

داداشی با اشاره به ورود سامانه بارشی از روز شنبه به گلستان اظهار داشت: وقوع بارش های رگباری و کاهش دما در روزهای آینده محتمل است.

«نوربخش داداشی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارداشت: تجزیه و تحلیل الگوهای پیش یابی نشان می دهد که از شامگاه امشب جمعه به علت تلاطمات جوی احتمال وقوع بارش های پراکنده و البته غیر موثر در ارتفاعات محتمل است.

 

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: از روز شنبه تا اواسط هفته آینده با ورود سامانه بارشی شاهد بارش های رگباری، رعد وبرق، وزش باد نسبتا شدید موقتی و کاهش دما در گلستان محتمل است.


وی گفت: ناپایداری های جوی تا اواخر وقت سه شنبه در گلستان فعال است و در این مدت، آبگرفتگی برخی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و برخورد صاعقه، دور از انتظار نیست.

 

داداشی گفت: مردم در این مدت از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها بپرهیزند و هنگام چرای دام در حاشیه رودخانه ها و هنگام کوهنوردی  و صعود به ارتفاعات احتیاط کنند.

 

گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

کد خبر 1203053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha