تداوم مکتب نبوی از برکات محرم است

حجت الاسلام کرامتی امام حسین(ع) را مصداق صراط اقوم، مصباح الهدی، سفینه النجاه و رحمت واسعه توصیف کرد و محرم را دلیلی برای تداوم مکتب نبوی و تبار اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با اشاره به آیه ای در سوره تغابن، نمازگزاران به تقوا توصیه کرد و گفت: امام حسین(ع) مصداق بارز صراط اقوم و مصباح الهدی در مسیر الهی و سفینه النجاه در گرداب سختی ها و رحمت واسعه در شبهای ظلمانی است.
امام جمعه گلپايگان توصیه به خواندن زیارت عاشورا با تعقل و تفکر توصیه کرد و افزود: این زیارت نامه دارای نکاتی در خصوص امام حسين(ع)  و مسیر تضمین شده  انسان سالک حسینی به خداست.
وی زیارت عاشورا را نقطه آغازین معرفت حسینی برای یک انسان سالک حسینی خواند و بیان کرد: همراهی و تاسی به امام حسین (ع) و ثبات قدم  از دیگر مقام های معنوی است که در زیارت عاشورا به آن اشاره شده است و تداوم مکتب نبوی و تبار اسلام از برکات وجودی محرم و صفر است.
حجت الاسلام کرامتی با اشاره به حوادث  سیل و آسیب دیدگی مردم در این بارش ها، حضور موثر میدانی مسئولان و کمک های مالی مردم را کاهش دهنده آلام سیل زدگان برشمرد و تشریح کرد: مدیریت متمرکز در حوادث باید باشد اما حضور به همگام و موثر در سیل که موجب انسجام، وحدت و کاهش دهنده مشکلات در سیل و کاهش آلام مردم می شود و از جلوه های مردمی بودن نظام است. 
امام جمعه گلپايگان با بیان اینکه  نوع تعامل با طبیعت نیز آلام مردم را کاهش می دهد، تاکید کرد: طبیعت دارای قوانین مشخصی است و تخطی از آن مانند خانه سازی و جاده سازی درمسیر آب ، خسارت می زند.
وی با یادآوری اینکه زندگی امروزی با رسانه گره خورده است که رسالت خبرنگاری را سنگین کرده است، تبیین کرد: مشکلات یا رفع آن،  شایعات، تخریب ها و آبادانی ها در سایه رسانه می تواند ایجاد شود و از این رو رسالت خبرنگار سنگین است.
حجت الاسلام کرامتی با یاد شهدای خبرنگار ، از اصحاب خبر خواست که در مسیر شهدای عزیز  خبر گام بردارند./

کد خبر 1203070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha