شهدای تاسوعای چابهار، مدال افتخاری برای استان سیستان و بلوچستان هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان گفت: بی تردید شهدای تاسوعای چابهار، مدال افتخاری برای استان سیستان و بلوچستان هستند که مظلومیتشان و یاد و نامشان تا ابد بر صفحه تاریخ ماندگار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، همزمان با فرارسیدن تاسوعای حسینی، محمد ناظری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان، به مناسبت دوازدهمین سالگرد شهدای حادثه تروریستی تاسوعای چابهار بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

 

۱۲ سال پیش همزمان با ۲۴ آذرماه ۱۳۸۹، مصادف با تاسوعای حسینی ( نهم محرم الحرام) در شهرستان چابهار، دسته ها و هیئات مذهبی مشغول عزاداری برای سرور و سالار شهیدان بودند که طی حادثه تروریستی و انفجار انتحاری قریب به ۴۰ نفر از عزادارن شیعه و سنی  به فیض شهادت نایل آمدند و بیش از ۱۰۰ نفر نیز مجروح شدند.

 

در حقیقت در هم آمیخته شدن خون مسلمانان مظلوم و بی گناه شیعه و سنی به وحدت در جامعه اسلامی معنا و مفهوم دیگری بخشید و بار دیگر جنایتکار و خونخوار بودن آمریکا و هم پیمانانش را به نمایش گذاشت.

 

در طی دو دهه اخیر گروهک های تروریستی با حمایت آشکار آمریکا در سیستان و بلوچستان چراغ زندگی افراد بیگناه زیادی را به بهانه مذهب و قومیت خاموش کردند که مشهورترین آن گروهک جنایتکار عبدالمالک ریگی بود که پس از یک دهه فعالیت های ضدبشری آنها علیه نظام، منجر به شهادت بیش از صدها نفر از مردم مظلوم استان شد.

 

 بی تردید شهدای تاسوعای چابهار، مدال افتخاری برای استان سیستان و بلوچستان هستند که مظلومیتشان و یاد و نامشان  تا ابد بر صفحه تاریخ ماندگار خواهد بود.


شهدای مظلوم این حادثه با شهادتشان تا ابد جاودانه شدند و احترام به خون همه شهدای والامقام برای ما بسیار ارزش دارد و تمام موفقیت هایمان در صحنه های مختلف به برکت خون شهدا است.

 

در خون غلتیدن شهدای شیعه و سنی در کنار یکدیگر این را در نظر ها تداعی می کند که  شهیدان الگوی بارز شجاعت، فروتنی و استقامتند که در راه حق علیه باطل برای همیشه جاودانه‌ شدند

کد خبر 1203074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha