آمریکا عامل کشتار مردم مظلوم جهان/ضرورت جبران خسارت های سیل در کهگیلویه و بویراحمد

آیت الله حسینی به روز حقوق بشر اسلامی و سالروز حمله آمریکا به ژاپن در سال ۱۹۴۵ میلادی اشاره کرد و گفت: آمریکا عامل کشتار مردم مظلوم جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۱۴ مرداد ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد:  یکی از راه های رسیدن به تقوا، عزاداری برای اهل بیت (ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان اینکه عزاداری، سینه زنی، زنجیر زنی، سیاه پوش شدن و سیاه پوش کردن باعث تقرب انسان یه پروردگار عالم می شود، گفت: اشک در مصیبت سیدالشهدا (ع) باعث می شود انسان به اهل بیت علیهم السلام نزدیک و گناهانش بخشوده شود.

 

وی با اشاره اینکه احادیث مختلفی در زمینه جایگاه این عزاداری ها وجود دارد، افزود: اگر بر ابا عبدالله (ع) گریستی هر گناهی داشته باشید خداوند می بخشد.

 

آیت الله حسینی ادامه داد: اما محمد باقر(ع) فرمود: «هر مومنی برای امام حسین علیه السلام گریه کند، خداوند غرفه هایی را در بهشت برای او فراهم می کند» و امام صادق (ع) فرمود: «خداوند حیا می کند کسی که بر حسین علیه السلام گریسته است را عذاب دهد».

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص)، گفت: پیامبر فرمودند «همه چشمان در روز قیامت گریان است مگر چشمی که بر مصیبت امام حسین علیه السلام گریسته است، آن چشم وعده های بهشتی را می بیند».

 

وی خاطرنشان کرد: وقتی حضرت آدم خلق شد و پیامبران و ائمه را می دید، وقتی به اسم امام حسین(ع) رسید غم و اندوه او را فرا گرفت، از جبرئیل پرسید چرا با رسیدن به اسم امام حسین(ع) این گونه غمگین شدم؟ واقعه کربلا را برایش بازگو کردند و حضرت آدم همچون مادری که فرزندش مرده باشد گریه می کرد.

 

آیت الله حسینی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام (ص) جریان شهادت امام حسین (ع) را بر حضرت فاطمه زهرا(س) خواند، حضرت فاطمه (س) با شنیدن این موضوع غمگین شد و گفت: « نمی خواهم چنین فرزندی را که این گونه مصیبت بر او وارد شود، ندا آمد که با این مصیبت جایگاه ویژه ای نزد خداوند پیدا خواهد کرد، تمام دنیا برای حسین (ع) گریان بودند».

 

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به مراسمات عزاداری امام حسین علیه السلام، گفت: هزینه کردن برای مراسم های عزاداری امام حسین(ع) بسیار ارزشمند است و خداوند برای هر درهم آن هفتاد حسنه را برای انسان در نظر می گیرد.

 

وی در خطبه های دوم نماز جمعه یاسوج به روز حقوق بشر اسلامی اشاره کرد و افزود: حق بشر این است که خداوند از او راضی باشد و تنها راه رسیدن به آنف عمل به دستورات خداوند است.

 

آیت الله حسینی با اشاره به سالروز حمله آمریکا به ژاپن در سال ۱۹۴۵ میلادی، گفت: این‌ حمله ۲۰۰ هزار کشته و مجروح داد، آمریکا همان کشور مدعی حقوق بشر است که اگر کسی مقابلش بایستد حق دارد آن کشور را نابود کند، این آمریکا عامل کشتار مردم مظلوم جهان است.

 

امام‌ جمعه یاسوج با اشاره به اینکه هرجا ظالمی باشد آمریکا حامی آن‌ بوده و هر کجا جنایت وجود دارد پشت آن جنایت ها آمریکا قرار دارد، اظهار کرد: ملت ما صلح طلب است و به هیچ کشوری ظلم نمی کند، اما دشمنان ملت ما را به کارهایی که خودشان انجام می دهند متهم می کنند.

 

وی به سیل اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور اشاره کرد و گفت: برای درگذشتگان سیل استان های دیگر طلب رحمت داریم، در استان تلفات جانی نداشتیم، اما خسارت های بسیار سنگینی به استان و مردم وارد شد.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه دارایی کشاورزی که تنها محل درآمدش یک زمین یا مزرعه پرورش ماهی بوده از بین رفته، افزود: باید این خسارت های به یک شکلی جبران شود، وزیر کشور به استان آمد، امیدواریم این حضور باعث شود خسارت های مردم جبران شود.

 

خطیب جمعه یاسوج گفت: مسئولان در این ایام تلاش شبانه روزی داشتند، هشدارهای لازم از طریق رسانه ها و تریبون ها داده شد، از تلاش مسئولان تشکر می کنم، سیل شهر یاسوج را دیدیم اگر ادامه پیدا می کرد فاجعه رخ می داد.

 

آیت الله حسینی عنوان کرد: سیل شهر یاسوج بسیار خطرناک بود، بسیاری از خانه ها زیر آب رفت، در برخی روستاها سیل خسارت های زیادی را ایجاد کرده، چون این بارش ها ادامه دارد، مردم مواظب باشند. 

 

امام جمعه یاسوج ادامه داد: تمام دستگاه ها و ادارات در حال تلاش هستند که وضعیت ساماندهی انجام شود، مردم باید هوشیار باشند، یاد ندارم در گذشته چنین بارش های خطرناکی در تابستان رخ داده باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: دیدن صحنه ای که یک خانواده و ماشین را سیل می برد بسیار ناراحت کننده بود و اشک انسان در می آید، پس باید هشدارها را جدی بگیریم.

 

آیت الله حسینی ادامه داد: باران در وسط تابستان اگر دچار سیل نشود رحمت است، اما وقتی وسط تابستان سیل باشد، رحمت و غصب همه با هم نازل می شوند، گناهانی که انجام می دهیم را دست کم نگیریم.

 

امام‌ جمعه یاسوج با اشاره به کرونا گفت: کرونا مجدد وارد استان شده و شرایط بدی ایجاد کرده و باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم و مواظب باشیم.

کد خبر 1203081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha