شکوه شیرخوارگان سبزپوش چهارمحال و بختیاری در سوگ شهید ۶ ماهه کربلا

در نخستین جمعه ماه محرم مادران سوگوار در عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به رسم ادب لباس سبز و سربندهای علی اصغر بر تن طفل‌های شیرخوار خود کردند و لالایی جان سوز فدایی شدن فرزند را سر دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، نخستین جمعه ماه محرم، ماه اقامه عزای حضرت سیدالشهدا (ع) و اصحاب بزرگوار ایشان به نام باب الحوائج حضرت علی اصغر (ع) طفل شش ماهه حضرت امام حسین (ع) نام گرفته که کم سن و سال ترین شهید کربلاست و تا ابد نماد مظلومیت  اوج مصیبت در عاشوراست.

 

واقعه اسفناک کربلا، نماد ظلم اموی و مظلومیت خاندان پیامبر (ص) است که معصومیت کودکان کربلا در این واقعه شایان توجه جهانیان است که در چهارمحال و بختیاری هم مادران و طفل‌های شیرخواره حسینی هرسال در این روز برای تبیین این مظلومیت نوای لالایی علی اصغر (ع) سر دادند.

 

امروز جمعه ۱۴ مرداد برابر با هفتم محرم الحرام ۱۴۴۴ مادران مکتب حسینی همراه با شیرخوارگان در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد گرد هم آمدند و با شور و حرارتی خاص حضور یافته تا در قالب این آیین جهانی بار دیگر با آرمان‌های مکتب حسینی تجدید بیعت کنند.

 

بر اساس این گزارش حجت الاسلام «محمد همتیان» در این آیین با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران باوفایش، اظهار داشت: فرزندان نزد والدین امانت الهی هستند و خداوند تمامی نعمت‌های بی بدیل را به انسان ها امانت داده است و باید این امانت را به بهترین نحو پاسداری کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه رعایت حجاب را ضروری دانست و گفت: در روز قیامت بانوانی که حجاب خود را حفظ و رعایت نکرده اند پاسخ و دفاعی در برابر خداوند ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به جای فرزندآوری و فرزندپروری به فکر نگهداری از حیوانات هستند، انسان های کوتاه فکری هستند و در روز قیامت دفاعی از خود نمی توانند داشته باشند.

 

کد خبر 1203084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha