هیات های مذهبی نسبت به دغدغه های جامعه دلسوز هستند

حجت الاسلام فوقی با اشاره به رشد کیفی هیات های مذهبی گفت: هیات های مذهبی نسبت به دغدغه های جامعه حساس و دلسوز هستند و نیازها را مطالبه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مهدی فوقی« در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان با اشاره به ایام دهه اول ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی اظهارداشت: رشد کیفی خوبی در سطح عملکرد هیات های مذهبی استان اصفهان ایجاد شده و هیات هایی در طراز انقلاب اسلامی داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: هیات های مذهبی این استان تنها مشغول به عزاداری و برگزاری جشن ها نبوده و نسبت به جامعه پیرامونی خود دغدغه و احساس مسئولیت دارند.

وی ادامه داد: هیات های مذهبی نسبت به دغدغه های جامعه حساس و دلسوز هستند و نیازها را مطالبه می کنند و به همین خاطر شاهد جریان های اجتماعی و فرهنگی و کاهش خطا و مشکلات این مراکز هستیم.

 

حجت الاسلام فوقتی با بیان اینکه متولیان هیات های مذهبی در امر سلامت و روان سازی ترافیک در مراسم های خود اهتمام دارند، تصریح کرد: آنان مسائل بهداشتی کرونا و جلوگیری از اختلال در ترافیک شهر و حفظ آرامش عمومی بیدار بوده و همکاری می کنند.

وی از آموزش و توانمندسازی مسئولان تشکل های دینی و روحانیون و طلاب اعزامی خبرداد و یادآورشد: این اقدامات کیفیت کار را افزایش داده و در ارائه خدمت بیشتر موثر بوده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: افراد فعال و مسئول در هیات های مذهبی مباحث ایمنی، بهداشتی و ترافیکی و امنیتی را آموزش دیده اند تا در برگزاری مراسم ها بهترین همکاری را با نهادهای اداری داشته و از بروز مشکلات پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه محتوای فرهنگی در هیات های مذهبی افزایش یافته است، تصریح کرد: با همکاری این تشکل ها در عید غدیر شاهد جهش خوبی در اجرای برنامه ها در سراسر استان بودیم و در ایام محرم هم مجمع و اجتماع عزاداران را خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام فوقی مراسم یوم الحسین(ع) عصر عاشورا در میدان امام(ره) اصفهان را از مهمترین فعالیت های عمومی عزاداری اعلام کرد و گفت: این برنامه از ساعت 16 تا 19 برگزار می شود و نهادهای اداری استان در برگزاری آن همکاری می کنند.

وی مشارکت مردمی و حضور آحاد افراد جامعه در برنامه های مذهبی و هیات ها را سرمایه ای مهم برای کشور دانست و افزود: این مشارکت و حضور مردم در همه لحاظ انقلاب کارساز بوده است.

کد خبر 1203086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha