سوگواره «احلی من العسل» در آران و بیدگل برگزار شد

همزمان با ششمین روز از ماه محرم، همایش «احلی من العسل» در حرم مطهر امامزاده قاسم بن علی النقی(ع) آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، نوجوانان آران و بیدگلی در ششمین روز از ماه محرم که متعلق به حضرت قاسم بن الحسن (ع) است در حرم مطهر باب المراد امامزاده قاسم بن علی النقی(ع) آران و بیدگل حضور یافته و سوگواره «احلی من العسل» را برگزار کردند.

 

نوجوانان آران و بیدگلی لباس سیاه بر تن کرده و سربند‌هایی به پیشانی بستند و به یاد مظلومیت خاندان اهل بیت (ع) به سر و سینه زده و در این مصیبت بزرگ اشک ریختند.

 

حاضران در این مراسم به یاد مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان و ایثار و از خودگذشتگی حضرت قاسم(ع) پس از دو سال دوری از اجتماعات باشکوه به دلیل شیوع ویروس کرونا گرد هم آمدند تا ثابت کنند در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی حاضرند همچون نوجوان حضرت امام حسن مجتبی(ع) جان خود را فدای اسلام کنند.

 

در این مراسم حجت الاسلام سجاد مشرقی به بیان ویژگی های حضرت قاسم (ع) پرداخت و جابر مردان، علی اصغر صفازاده و چند تن از مداحان دانش آموز نوحه خوانی و مرثیه سرایی کردند.

 

سوگواره احلی من العسل با همکاری مشترک مرکز افق حرم مطهر حضرت باب المراد، حوزه بسیج دانش آموزی، ادارات تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش آران و بیدگل، هیئت رزمندگان اسلام برگزار شد.

 

عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن (ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا (ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت گفت: مرگ در نزد من، شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است.

 

در سال‌های اخیر ششم محرم سوگواره‌ای با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود که به تاسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن(ع) «احلی من العسل» نامگذاری شده است.

 

کد خبر 1203094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha