سرزمین کشمیر در سوگ شهدای کربلا + عکس

یک روزنامه کشمیری تصاویری از مسلمانان کشمیر را منتشر کرد که در غم شهادت امام حسین(ع) به سوگ نشستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala، روزنامه کشمیر آبزرور گزارش تصویری را منتشر کرد که در آن نشانه های حزن و اندوه حاکم بر چهره مسلمانان کشمیر به مناسبت ماه محرم الحرام هویداست.

این روزنامه در گزارش خود با عنوان « فرارسیدن ماه محرم» نوشت: سرزمین کشمیر در آغاز ماه محرم الحرام در سوگ خاندان نبی مکرم اسلام(ص) که در صحرای کربلا به شهادت رسیدند، سیاه پوش شده است.

 

 

این گزارش شامل عکس های خیره کننده و جذابی است که نشان داد مومنان کشمیری موکب های عزاداری حسینی را برپا می کنند. در آن جمع بی شماری از مردم اعم از زنان و کودکان در این مراسم شرکت می کنند. این مراسم زیبایی را به ویژگی ها و جاذبه های طبیعی این سرزمین افزوده است.

 

 

کشمیر منطقه ای واقع در شمال شبه قاره هند در دامنه کوه های هیمالیاست که تاپیش از استقلال پاکستان، امیرنشینی تحت الحمایه بریتانیا بود. در سال 1947 میلادی، پس از اینکه مهاراجه کشمیر از پیوستن به پاکستان خودداری کرد، اختلاف برسر مالکیت کشمیر به درگیری های دامه داری بین دولت هند و پاکستان انجامید. در نتیجه بخش های از شمال کشمیر تحت حمایت دولت پاکستان و منطقه جامو و کشمیر و لداخ در کنترل دولت هند درآمد. منطقه ای در شرق کشمیر نیز تحت سلطه چین است.

 

حضور شیعیان در کشمیر به سده هشتم بازمی گردد. گسترش تشیع با تاسیس سلسله چک ها در کشمیر به اوج خود رسید. به طوری که مراکز مهم تشیع در کشمیر است.

 

کد خبر 1203233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha