دولتمردان بسترهای اجرای امر به معروف ونهی از منکر را در جامعه فراهم کنند

حجت الاسلام طیبی با بیان اینکه بقای دین به امر به معروف ونهی از منکر است، گفت: امنیت جان و مال و ناموس مردم به واسطه امربه معروف ونهی از منکر است و مسئولان بسترهای اجرای این امر را در جامعه فراهم کنند.

حجت الاسلام احمد طیبی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد کاربردی منش سیاسی ابا عبدالله (ع) برای الگوبرداری مسئولان گفت: در برابر دشمن کاربردی ترین منش سیاسی امام حسین (ع) جدیت، صلابت و سازش ناپذیری بود که امام حسین (ع) فرمودند ما هیچ گاه با فردی مانند یزید بیعت نمی کنیم، هیهات منه الذله و زیر بار ذلت نمی رویم و می فرمایند با اسلام باید خداحافظی کرد وقتی فردی مانند یزید حاکم جامعه باشد. این رفتار  به عنوان منش سیاسی راهگشای دولتمردان امروز است.

 

امام جمعه آستانه اشرفیه استان گیلان افزود: امام حسین (ع) در برابر مردم راهبرد تعامل، محبت و انعطاف را در پیش گرفتند، اینکه خانواده را در کنار خود حفظ کنند تا بعد محبت و همبستگی خود با خانواده را به دنیا نشان دهند و در مرحله دیگر پیام  صمیمیت با خانواده بعد از شهادت ایشان نیز به دنیا می رسد و اگر قرار بود امام حسین (ع) با تعدادی از مردان جنگجو وارد میدان شود، واقعه کربلا به این شکل ماندنی و جاودانه نمی شد.

 

وی گفت: امام حسین (ع) نسبت به مردم و یاران خود و یارانی که مخاطب او بودند، همه را دعوت می کرد و کسانی را که حتی در لشکر دشمن بودند با محبت و انعطاف مورد خطاب قرار می دادند تا بتوانند افراد را جذب کنند. اگر دولتمردان این رویه را در مقابل مردم داشته باشند حتی کسانی را که گاهی اوقات ممکن است خطایی مرتکب شده این روحیه محبت، گذشت و عفو می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

حجت الاسلام طیبی تصریح کرد: امام حسین (ع) شهید امر به معروف بودند و مسئولان جامعه امروز نیازمند الگوگیری از این سیره هستند. بقای دین به امر به معروف و نهی از منکر است. امنیت جان، مال و ناموس مردم به امر به معروف و به واسطه این فریضه تضمین می شود.

 

وی ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر چنین جایگاهی دارد،بر این اساس است که امام علی (ع) می فرمایند:" تمام واجبات در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در مقابل دریاست"؛ بر همین اساس ضروری است دولتمردان ما بسترهایی را برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم کنند. موارد مربوط به امر به معروف و نهی از منکر را در کتب درسی مدارس و دانشگاه ها تنظیم کرده و مورد توجه قرار دهند.

 

حجت الاسلام طیبی تصریح کرد: باید اصول امر به معروف و نهی از منکر به صورت قانون تدوین شود و با ضابطه مندی در ادارات و اماکن عمومی و لایه های مختلف جامعه اجرایی شود و زمینه اجرای این فریضه فراهم شود. اگر اماکن عمومی، ادارات و بازار بخواهند بر اساس امر به معروف و نهی از منکر و دستورات دین در این باب رفتار کنند و خود را مطابقت دهند، ما در سطح جامعه شاهد نابهنجاری ها و مشکلات نخواهیم بود.

کد خبر 1203247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha