مدعیان آمر به معروف و ناهی از منکر  باید خودشان در درجه اول عامل باشند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز بسیاری از مسئولان نسبت به اهمیت امر به معروف واقف نیستند، گفت: مدعیان آمر به معروف و ناهی از منکر باید خودشان در درجه اول عامل باشند.

خلیل بهروزی فر در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه امام حسین (ع) شهید امر به معروف بودند، مسئولان تا چه اندازه باید بحث امر به معروف و نهی از منکر را در عمل و اجرا رعایت کنند، گفت: همان گونه که دین ما تاکید کرده است، امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است در واقع باید در ابتدا این فرهنگ را در جامعه برای نسل جوان و نوجوان ایجاد کرد و کسانی که مدعی عامر به معروف و ناهی از منکر هستند، آنها باید خودشان در درجه اول عامل باشند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری منشوری را در ارتباط با آنهایی که آمر به معروف و ناهی از منکر هستند، ارایه دادند. هدف از این منشور این است که بایستی این نکات در بحث امر به معروف و نهی از منکر رعایت شود و اگر در جامعه بحث امر به معروف صورت نگیرد، آن جامعه منحرف می شود.

 

وی تاکید کرد: امام حسین (ع) هدف قیام شان را امر به معروف و نهی از منکر فرمودند یعنی در مقطعی که جامعه ناهنجاری ها، زشتی ها و پلشتی ها در آن حاکم شد و به اوج خودش رسید جز به قیام خودش کسی نمی توانستند جامعه آن روز را اصلاح کند، حتی ایشان فرمودند هدف از قیامم «اصلاح دین جدم است».

 

بهروزی فر گفت: امر به معروف و نهی از منکر امر واجبی در جامعه اسلامی است و بایستی این مسئله مهم انجام شود منتهی خیلی از مسئولان ما امروز نسبت به این مسئله واقف نیستند. مردم از من که در این جامعه مسئول هستم، انتظار دارند که خودم در ابتدا عامل باشم و سپس آن بستر و زمینه را برای آنها فراهم کنم که این فریضه الهی در جامعه جاری و ساری شود.

 

کد خبر 1203249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha