دیدار خادمیاران رضوی منطقه ۱۰ باخانواده برادران شهید رمزی/آموزش مقدماتی مباحث خادم تراز

همزمان با ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای حضرت آیین عزاداری حسینی مقابل بیت خانواده معظم شهدای شهرقدس توسط هیئت روضه الشهدا طی ۱۰ شب برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، اولین جلسه آموزش مقدماتی مباحث خادم تراز با عنوان درس عقاید و درس خادم تراز‌، ویژه بانوان در دفتر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قدس با حضور خادمیاران و یاوران رضوی در چهارشنبه امام رضایی برگزار شد.

 

این دوره با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و با قرائت صلوات خاصه امام رضا علیه‌السلام و عزاداری ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای حضرت ادامه یافت.

 

فاطمه معروفی معاونت خادمیاری و مسوول کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده در ارتباط با اهمیت این موضوع اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره اینست که امر خادمیاری را به نحو احسن انجام داده و به نیابت از امام رضا علیه‌السلام در جامعه خدمت کرده و مهربانی و دست.گیری از نیازمندان را گسترش دهیم.

 

وی افزود: در این دوره خادمیاران زائر احادیث و سخنان حضرت خواهند شد و بر تقویت ولایت پذیری و ولی یاوری مانند سفیرانی در جامعه بر ترویج فرهنگ و سیره رضوی خدمت خواهند کرد.

 

معروفی در ادامه به موضوعات عارف به مقام و جایگاه اهل بیت(ع) بودن، مقام اهل بیت(ع) و پیروی از خاندان پیامبر(ص)، دانستن ارتباط اهل بیت(ع) با شیعیان و همچنین عارف به اهمیت خدمت و همراهی با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در دنیا و آخرت و افتخاری که جبرئیل در خدمت به اهل بیت(ع) داشتند توضیخاتی ارائه داد.

 

حورا غلامی مسئول کانون خدمت رضوی مشاوره در ادامه دوره آموزشی در ارتباط با مباحث عقاید و احکام موضوعاتی اشاره کرد و گفت: امامت و توحید در ارتباط هستند و خداشناسی از مسیر امامت میسر می‌شود.

 

وی در خصوص نیازهای انسان و اهمیت دینداری نکاتی ارائه داد و افزود: دین مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها و برنامه‌ای جامع و کامل از طرف خداوند برای زندگی سعادتمندانه انسان است و دارای امتیازاتی مانند قداست، سازگاری با فطرت و عقل انسان و جامعیت بوده و سرچشمه وحی است.

 

قابل ذکر است، دوره آموزشی خادم تراز در دو گروه بانوان و آقایان در شهرقدس برگزار شده که در این جلسات ۴۰ شاخصه خادمیاران رضوی تبیین می‌شود.

 

پیکر مطهر شهید گمنام در تهران تشییع شد

 مراسم تشییع شهید گمنام دفاع مقدس از صحن مسجد علی ابن ابیطالب (ع) واقع در بلوار آیت‌الله کاشانی از ساعت ۹ با تلاوت آیاتی از قران کریم آغاز شد.

 

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام امامی، امام جماعت مسجد ضمن خیر مقدم به مردم مومن، انقلابی، عوامل بسیج، سپاه و صدا و سیما و تمامی ارگان‌هایی که در اجرای این مراسم همکاری داشتند و در مورد اهمیت خواندن زیارت عاشورا مطالبی بیان داشت.

 

در ادامه مراسم گروه سرود مسجد نظام مافی قطعه ای را در وصف شهدای گمنام اجرا کردند.

 

همزمان با ورود پیکر شهید به صحن مسجد، رضا کرمی مداح اهل بیت با نوحه سرایی حال و هوای خاصی در این محفل ایجاد کرد و حاضرین به یاد یتیم امام حسن (ع) حضرت قاسم (ع) و غریبی این شهید بزرگوار گریستند.

 

بعد از قرائت زیارت عاشورا پیکر مطهر شهید به سوی ساختمان آموزش و پرورش منطقه ۵ تشییع و با همراهی خادمیاران به نیابت از امام رئوف، ارگانهای مختلف، مادران شهدا و خیل عظیم جمعیت تا آرامگاه ابدی که از قبل آماده و گل آرایی شده بود بدرقه و به خاک سپرده شد.

 

شایان ذکر است خادمیاران در چایخانه حضرت رضا (ع) از ابتدای مراسم در محوطه حیاط آموزش و پرورش پذیرای میهمانان شهید بودند.

 

 در کوچه و محله‌های شهرقدس، محفل روضه‌الشهدا برپاست

همزمان با ایام عزاداری سیدالشهدا علیه السلام و یاران باوفای حضرت آیین عزاداری حسینی مقابل بیت خانواده معظم شهدای شهرقدس توسط هیئت روضه الشهدا طی ۱۰ شب برگزار می‌شود.

 

 کانون‌های خدمت رضوی در پنجشنبه‌های شهدایی با مشارکت در برپایی این مراسم ضمن بزرگداشت یاد و نام شهدای والامقام، در معیت پرچم متبرک رضوی و ذکر صلوات خاصه امام رضا علیه‌السلام مجلس حسینی را با عطر زیارت رضوی عطرآگین می‌کنند.

 

علی دمیرچلو خادم‌الشهدا و مسوول برگزاری این هیئت با بیان اینکه روضه‌الشهدا با هدف یادمان و تکریم شهدا هر هفته پنجشنبه‌ها در منازل و یا مقابل خانه خانواده‌های معظم شهدا در شهرقدس برپاست، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان با نقش آفرینی در برنامه‌های مختلفی مانند دکلمه‌خوانی، اجرای گروه سرود، روایتگری، سخنرانی، مداحی، ذکر صلوات خاصه و وصیت‌نامه خوانی شهدا در راستای ترویج سیره و فرهنگ شهدا گام برمی‌دارند.

 

زینت بخش این محفل معنوی عرض توسل به ساحت مقدس اهل بیت‌(ع)، روضه‌خوانی و سینه زنی است که با استقبال ساکنین و رهگذران محل همراه بوده است.

 

پایان بخش این مراسم اهدای هدایا و بسته‌های تبرکی توسط خادمیاران رضوی به خانواده‌های معظم شهدای والامقام و تجلیل و تکریم از آنهاست و والدین شهدا نیز ضمن قدردانی، دعای خیر خود را بدرقه خادمین اهل بیت علیهم السلام می‌کنند.

 

دیدار خادمیاران رضوی منطقه ۱۰ باخانواده برادران شهید رمزی

به گزارش آستان نیوز تهران، به همت خادمیاران رضوی و کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۱۰ ، روز یازدهم مرداد همزمان با پنجمین شب محرم، دیداری با خانواده شهیدان علیرضا و حمید رضا رمزی با حضور مسئولین کانون خدمت رضوی و شهرداری و بسیج و نیروی انتظامی صورت گرفت.

 

مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید، سپس ضمن احترام به سرور و سالار شهیدان وخواندن زیارت عاشورا و مداحی توسط مداح اهل بیت با گروه موزیک نیروی انتظامی با سرود شهیدان خدایی ادامه پیدا کرد و پس از آن به معرفی شهیدان پرداخته شد.

 

خانواده شهیدان والامقام پس از شنیدن نام سالار شهیدان و همچنین رویت پرچم متبرک آستان قدس رضوی همه بی اختیار گریستند و مراسم حال و هوای دیگری به خود گرفت.

 

وقتی با خانواده آن شهید بزرگوار صحبت کردیم به فضائل اخلاقی این دو نوجوان شهید رسیدیم، از خصوصیات اخلاقی آن شهیدان بزرگوار علیرغم سن کمشان، بسیار مهربان و اهل نماز و روزه بودن آنها بود.

 

درپایان مراسم، هدیه ای هم به رسم یادبود به همراه فرش متبرک رضوی  توسط خادمین امام رضا(ع) تقدیم خانواده شهید گردید.

 

لوح تقدیری هم از طرف ناحیه شهرداری منطقه ۱۰تهران تقدیم خانواده شهدا شد.لازم به ذکر است که دیدار از خانواده معظم و معزز شهدا منطقه ده تا دهم محرم ادامه خواهد داشت.

 

دیدار با ده خانواده شهید منطقه 10 تهران در ده شب اول محرم به شب چهارم رسید

خادمیاران رضوی و کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۱۰ با اجرای طرح دیدار با ده خانواده شهید در ده شب اول محرم به دیدار خانواده شهدای این منطقه می روند.در چهارمین شب محرم خادمیاران رضوی به دیدارخانواده شهیدان حسین و حبیب الله سیدکاظمی رفتند و از ایثار و رشادت های این شهید ایران اسلامی تجلیل کردند.

 

این دیدار با برگزاری مراسم در مقابل منزل پدری این شهیدان با حضور خادمیاران رضوی،تنی چند از مسئولان محلی و اهالی  با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید،سپس با مداحی و ذکر مصایب سالار شهیدان حال و هوای این دیدار رنگ و بوی دیگری گرفت، خانواده شهید والامقام پس از شنیدن نام سالار شهیدان همه بی اختیار می گریستند و با تیمن و تبرک جستن به پرچم متبرک حرم رضوی دلهایشان را راهی حرم امام مهربانی(ع) کردند.

 

 در این مراسم که احمد صادقی عضو شورای شهر تهران، یک منطقه ده، جعفری مسئول کانون خدمت رضوی منطقه ده و فرمانده حوزه ۲۲۷مقاومت بسیج  آل طاها نیز حضور داشتند گوشه ای از زندگینامه این دو برادر شهید برای حاضران روایت شد، شهید حسین سیدکاظمی، در سن ۲۶ سالگی در اوایل جنگ بصورت داوطلب به مناطق عملیاتی اعزام و در سال ۱۳۵۹ در عملیات بازی دراز به درجه رفیع شهادت نائل آمد، همچنین شهید حبیب الله سید کاظمی، در سن ۲۳ سالگی در عملیات آزادسازی خرمشهر شرکت نمود و در سوم خرداد سال ۱۳۶۳ به برادر شهیدش پیوست.منزل پدری این شهیدان  به حسینیه ای برای عزاداری اهالی محل تبدیل شده است.

 

خادمیاران رضوی با هدیه ای همراه متبرکات رضوی به خانواده شهیدان حسین و حبیب الله سیدکاظمی اهداء نمودند و از ایثار این دو برادر شهید تجلیل کردند.

 

 

کد خبر 1203317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha