گیلان در سوگ علمدار کربلا غرق ماتم است

همزمان با تاسوعای حسینی گیلانیان ولایتمدار در سوگ علمدار کربلا عزاداری کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان با تاسوعای حسینی سراسر گیلان غرق در عزا و ماتم است و گیلانیان همنوا با شهیدان دشت کربلا در سوگ علمدار دشت کربلا، حضرت ابوالفضل العباس(ع) عزاداری کرده و بر سر و سینه زدند.

 

مردم گیلان در صبح تاسوعا در قالب دسته‌ها و هیئت‌ها در خیابان‌ها به سوگواری مشغول بوده و نوای "یا حسین" از هر کوی و برزن به گوش می‌رسد و مردم با مرثیه سرایی و نوحه‌خوانی در مظلومیت امام حسین(ع) و یاران وفادارش اشک ماتم ریختند.

 

گیلان غرق در ماتم تاسوعای حسینی است و تمام استان از آستارا تا رودسر از لوشان تا انزلی به نوای تاسوعا عطرآگین شده و مردم از گوشه گوشه استان خود را به بقاع متبرکه، مساجد و هیئت‌ها رسانده و در عزای حسینی شریک شده‌اند.

 

 

اجتماع بزرگ عزاداران در میادین اصلی شهر برگزار شده و آیین‌های عاشورایی برپا شد. در رشت، میدان شهدای ذهاب(شهرداری) پذیرای خیل عظیم سوگواران بود که با نوای " یا حسین"، "یا عباس" همنوای با شیعیان بر سرو سینه زدند. دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی نیز با شور و شکوه خاصی به سمت حرم مطهر خواهر امام رشت حرکت کردند.

 

تمامی بقاع متبرکه استان، اماکن مذهبی و مساجد شهرها و روستاها میزبان هیئت‌های عزاداری بوده و در سوگ سرور و سالار شهیدان عزاداری کردند.

 

در شب تاسوعای حسینی عزاداران گیلانی در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در غم شهادت حضرت ابوالفضل عباس (ع) با ندای ای اهل حرم میر علمدار نیامد، سقای حسین سید و سالار نیامد حزن و اندوه و ارادات خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز کردند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1203327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha