لزوم ثبت خاطرات مراسم «شیرخوارگان حسینی» در شیرخوارگاه ها توسط رسانه ها

حجت ‌الاسلام درودی گفت: خاطرات روزانه پرسنل مجموعه ای مانند شیرخوارگاه «حضرت ولیعصر (عج)» و مراسمی مانند «شیرخوارگان حسینی» باید توسط فیلمسازان، صدا و سیما و رسانه ها ثبت و از آن برای تولید محتوا استفاده موثر شود.

حجت ‌الاسلام «حسین درودی»، با اشاره به حضور خود در همایش «شیرخوارگان حسینی» که در شیرخوارگاه «حضرت ولیعصر (عج)» در شهر صدرا برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: محبت افراد شاغل در شیرخوارگاه نسبت به اطفال و کودکان قابل ستایش است و محبت بی پایانی نثار نوباوگانی می کنند که زبان تشکر ندارند اما خدای متعال این محبت را می بیند و ارج می نهد.

معاون امور استان ‌های ستاد همکاری ‌های حوزه ‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش افزود: خاطرات روزانه پرسنل مجموعه ای مانند شیرخوارگاه «حضرت ولیعصر (عج)» باید توسط فیلمسازان، صدا و سیما و رسانه ها باید ثبت شود و از آنها می توان محتواهای غنی معنوی تهیه کرد و موجب رخت بربستن پلیدی ها از جامعه می شود.

وی اضافه کرد: مراکزی همچون شیرخوارگاه ها مرکز ترحم نیستند بلکه مرکزی برای حضور معنوی خیران هستند که ضمن ارائه کمک های مالی خود می توانند به عنوان سفیرانی برای تشویق سایر افراد جامعه به ارائه کمک های معنوی به این مراکز عمل کنند.

حجت ‌الاسلام درودی تاکید کرد: ادبیات آسمانی خیران و نیک اندیشان در کشور اسلامی ما ادبیات توحیدی و انسانی و ملکوتی باید باشد و نیت خیران برای کمک به مراکز باید با محبت قلبی همراه شود.

وی ادامه داد: حضور در مراسم «شیرخوارگان حسینی» در شیرخوارگاه «حضرت ولیعصر (عج)» در شهر صدرا به واسطه امام حسین (ع) مایه افتخار من بود که در کنار مدیرکل بهزیستی فارس و مدیرعامل این شیرخوارگاه رقم خورد و شاهد ایثار و محبت پرسنل این مرکز در این مراسم معنوی بودم که این مراسم موجب آشنایی با شعائر مذهبی این اطفال می شود و با تربیت اسلامی مانوس می شوند.

حجت ‌الاسلام درودی محبت امام علی (ع) نسبت به ایتام را مورد ستایش قرار داد و گفت: امیرالمومنین (ع) با دستان خود عسل به دهان کودک یتیم می گذاشتند و می فرمودند علاوه به کمک به ایتام حضور و محبت معنوی به آنها مهم است و موجب می شود تا بدانند که در این دنیا بی پناه و بی یاور نیستند.

وی تصریح کرد: همگان در جامعه ما می توانند خیر باشند و با نیت قلبی خود به کمک مراکزی همچون شیرخوارگاه ها بشتابند و این فرهنگ غنی را در جامعه ترویج کنند.

کد خبر 1203335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha