محل تجمع هیئات مذهبی در تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام شد

در آستانه نهم و دهم ماه محرم، محل تجمع هیئات مذهبی و عزادارای حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی در هشت شهرستان خراسان شمالی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در آستانه نهم و دهم ماه محرم، محل تجمع هیئات مذهبی و عزادارای حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی در هشت شهرستان خراسان شمالی را اعلام کرد.

 

بر این اساس، ساعت حرکت هیئات مذهبی از مساجد و تکایا حوالی 9 صبح اعلام شده که هیئت های مذهبی بجنورد در روز تاسوعا به سمت مسجد جامع و در روز عاشورا به سمت امامزاده سید عباس علیه السلام حرکت می کنند.

 

همچنین مصلای نماز جمعه، میعادگاه عزاداران حسینی شهر شیروان در روزهای تاسوعا و عاشورا اعلام شده و حرکت هیئت های مذهبی اسفراین هم به سمت میدان امام خمینی(ره) خواهد بود.

 

هیئت های مذهبی آشخانه روز تاسوعا به سمت میدان امام خمینی(ره) و در روز عاشورا به سمت امامزاده دلاور علیه السلام حرکت می کنند و همچنین در فاروج گلزار شهدا مقصد عزاداران حسینی در روز تاسوعا و عاشوراست.

 

بر اساس اعلام سازمان تبلیغات اسلامی، حسینیه بزرگ جاجرم و گلزار شهدای قاسم به ترتیب محل تجمع هیئت های مذهبی شهرستان های جاجرم و راز و جرگلان در روزهای تاسوعا و عاشورا تعیین شده است.

 

همچنین مسجد جامع گرمه میعادگاه عزاداران حسینی شهر گرمه در روز تاسوعا و حسینیه سیدالشهدا محل تجمع هیئت های مذهبی در روز عاشورا است.

 

كاروان اباعبدالله الحسين عليه السلام در روز دوم محرم به سرزمين مقدس كربلا فرود آمد و تا روز عاشورا در آن سرزمين بودند به لحاظ آن كه حوادث مهم كربلا در روز نهم و دهم ماه محرم الحرام اتفاق افتاد اين دو روز را برجسته تر نموده و به نام تاسوعا و عاشورا يعنى روز نهم و دهم محرم الحرام ناميدند.

 

عصر روز تاسوعا، لشكريان عمربن سعد با محاصره سپاه امام حسين عليه السلام قصد آغاز حمله را داشتند كه بنا به درخواست امام حسين عليه السلام كه توسط حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام با طرف مقابل در ميان گذاشته شد، جنگ را به فردا يعنى روز عاشورا موكول نمود و علت درخواست اين مهلت، براى راز و نياز بيشتر با خدا بود. از طرف ديگر روز عاشورا كه اوج مصيبت هاى خاندان اهل بيت پيامبر بود و متعلق به خود امام حسين عليه السلام و روز قبل از آن به نزديك ترين افراد آن سپاه يعنى پرچمدار رشيد كربلا ابوالفضل العباس عليه السلام كه مظهر غيرت و وفا و خشم عليه ظالمين است، مى باشد.

 

 

کد خبر 1203357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha