خراسان رضوی در اجرای موثر طرح مردمی سازی اقتصاد جزو استان‌های موفق است

دماوندی نژاد با بیان این که استان خراسان رضوی با شرایط خاص و جایگاه مهمی که در عرصه تولیدات دامی و کشاورزی دارد جزو استان‌های مهم کشور است، گفت: خراسان رضوی در اجرای موثر و مفید طرح مردمی سازی اقتصاد هم جزء استان‌های موفق به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسین دماوندی نژاد» در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: شجاعت ستودنی رییس جمهوری و وزارتخانه‌هایی مانند جهاد کشاورزی در اجرای این سیاست اگرچه قدری سختی بر مردم و تولیدکنندگان وارد شد اما موجب تغییر رویکرد اقتصادی به نفع مردم است.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:باید با تقویت تولیدات و محصولات خود در بخشهایی مانند تولید گوشت مرغ، شیر و گوشت قرمز بتوانیم در کنار اجرای این اصلاحات، حضور در بازارهای منطقه‌ای و جهانی را با قوت رقم بزنیم.

 

وی با بیان این که استان خراسان رضوی با شرایط خاص و جایگاه مهمی که در عرصه تولیدات دامی و کشاورزی دارد جزء استان‌های مهم کشور است گفت: سفر سالانه ۳۰ میلیون زائر، وجود ۳۳ شهرستان و بیش از ۶ میلیون نفر جمعیت ساکن در کنار ظرفیتهای تولیدی فراوان نقش مهمی را به این استان در جهت امنیت غذایی و حمایت از سفره مردم داده است.

 

دماوندی‌ نژاد افزود: خراسان رضوی در اجرای موثر و مفید طرح مردمی سازی اقتصاد هم جزء استانهای موفق بوده است و امید است با مدیریت جدید شاهد تداوم این روند مثبت باشیم.

 

«ابوالفضل چمندی» نیز در این مراسم گفت: در قالب مردمی‌سازی اقتصاد، حمایت از دامپروری اولویت نخست در این استان است زیرا در اجرای این طرح بیشترین تلاطم در بخش کشاورزی و دامپروری رخ داد.

 

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان این که امیدواریم نقاط قوت بخش کشاورزی خراسان رضوی در سالهای گذشته همچنان ادامه یابد افزود: در سال ۱۳۶۵ میزان تولیدات کشاورزی در کشور ۲۰ میلوین تن بوده که هم اکنون این تولیدات از ۱۲۰ میلیون تن گذر کرده است.

 

وی ادامه داد: در همان سالهای نخست انقلاب ۳۳ درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور در داخل تامین می‌شد که امروز این سهم به بیش از ۹۰ درصد رسیده است و بخش کشاورزی و دامپروری همچنان نقطه امید بخش راهبردی در استقلال کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 1203378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha