احیا فرهنگ مذهبی در استان کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا امری ضروری است

حجت الاسلام احمدی،گفت: مداحان با خواند اشعار با محتوا و تا حد امکان استفاده از اشعار با لحجه کردی حزن آمیز تاکید شده که فرهنگ‌های مذهبی این استان به عنوان دروازه‌ای که به سمت کربلا می‌رود بازیابی و حفظ شود.

 حجت‌الاسلام یوسف احمدی،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ عاشوراییان ،گفت: هر ساله مردم استان کرمانشاه با نصب پرچم‌های سیاه در کوچه و خیابان و همچین درب منازل با شعار هر خانه یک حسینیه به نشانه عزا و سوگواری اباعبدالحسین (ع) و برپایی ایستگاه‌های صلواتی شهر کرمانشاه در ایام  محرم پای کار هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه،افزود: مراسم عزای اباعبدالله الحسین (ع) در دهه اول محرم از تاریخ هفت مرادماه به مدت ۱۰ شب در هیئت‌ها و مساجد استان کرمانشاه برپا شده و در برخی از محلات شهر کرمانشاه نیز شهروندان نذورات و مراسم روضه خوانی‌های خود را در این روزها برپا می کنند .

 

وی خاطر نشان کرد: برای اولین بار در استان کرمانشاه در روز هشتم ماه محرم تمامی هیئت‌های مذهبی در یک جا جمع شده تا شاهد اجتماع عظیم عزاداران حسینی به عنوان مرکز حسینیت ایران را داشته باشیم.

 

حجت الاسلام احمدی، اظهار کرد:محرم که ماه عزا و مصیبت است، باید حقایق قرآنی عاشورا در هیئت های مذهبی و مجالس عزاداری و سخنرانی ها و خطابه های واعظان و مبلغان دینی تببین شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه،گفت:برای اولین بار روضه سکوت مخصوص ناشنوایان در شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد که این افراد نیز از روضه سیدالشهدا (ع) بهره مند شوند و همچنین برای نخستین بار همایش بزرگ عاشوراییان با حضور گسترده مردم و عزاداری حسینی ساعت ۱۷ در کرمانشاه که به نام دروازه کربلا مشهور است برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 1203390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha