وظایف منتظران در عصر غیبت

حجت الاسلام لرستانی، به بیان وظایف منتظران در عصر غیبت پرداخت و گفت: انتظار منجى موعود از سويى عاملى براى پايدارى و شكيبايى در برابر سختى‏ها و مشكلات عصر غيبت است.

حجت الاسلام «علی لرستانی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد،  در خصوص وظایف منتظران در عصر غیبت اظهارداشت: انتظار منجى موعود از سويى عاملى براى پايدارى و شكيبايى در برابر سختى‏ها و مشكلات عصر غيبت و از سويى ديگر عاملى براى پويايى، تحرك و آماده‏باش هميشگى شيعيان است.

 

مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان افزود: براساس تعاليم ائمه معصومين(ع) منتظر بايد هر لحظه آماده ظهور باشد و زندگى خود را چنان سامان دهد كه هر زمان اراده خدا به ظهور تعلق گرفت بتواند با سربلندى در پيشگاه حجت خدا حاضر شود.

 

وی گفت: كسى كه منتظر و چشم به راه ظهور و قيام جهانى نجات‌دهنده بزرگ و موعود امت‌هاست، باید از نظر عملى، فكرى و اعتقادى نيز انتظار و آمادگى خود را نشان دهد، تنها با لقلقه زبان و ادعاى چشم به راه بودن، نمى‌توان خود را منتظر واقعى دانست.

 

حجت الاسلام لرستانی افزود: از مهم‌ترین آرزوهای تمام نیکان عالم، حضور در دورانی است که در آن، اثری از فساد، بیداد و تباهی نباشد، این فضیلت آن‌گاه به کمال خود می‌رسد که در زمان ظهور در نزدیک‌ترین موضع به رهبر قیام یعنی در جایگاه فرمان‌دهی که همانا خیمه آن حضرت است حاضر باشد.

 

مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل (ع)لرستان تصریح کرد: از جمله وظایف منتظران را معرفت نسبت به امام زمان(عج)، تمسک به ریسمان اهل‌بیت (ع) اصلاح فردی و اجتماعی، آمادگی نظامی و اندوهگین بودن در فراق، شناخت حجت خدا و امام عصر، (ع)، پيراستگى از بدى‏ها و آراستگى به خوبى‏ها،حفظ و تقويت پيوند قلبى با امام عصر، ارتباط با فقها و مراجع تقليد، دعا براى تعجيل فرج، بزرگداشت يادونام حضرت ‏مهدى(ع)، آغاز كردن هر روز با سلام به پيشگاه مقدس آن حضرت است.

 

حجت الاسلام لرستانی عنوان کرد: البته مهم ترین مرحله انتظار سازنده، باور به وجود منجى و اعتقاد به ظهور او و برپاداشت انقلاب جهانى به دست اوست، سپس نوبت به اصلاح و همسوسازى رفتارها، گفتارها و پندارها با اين اعتقاد و باور است، وقتى انسان حقيقتاً منتظر كسى باشد، تمام رفتارها و سكناتش نشان از منتظر بودن او دارد.

 

کارشناس مسائل دینی وفرهنگی با اشاره به جایگاه و رتبه منتظران عصر غیبت، اظهار داشت: منتظران ظهور را عجيب‌ترين مؤمنان، برترين مردم هر روزگار، اولياء الله، همانند شهيد در راه خدا ناميده اند، فضيلت منتظران آن حضرت را هم درجه با اميرالمؤمنين، همانند شمشير زنان در رکاب پيامبر(ص ) ، دفع بلا و نزول باران به سبب ايشان ناميده است،اگر انسانها منتظر راستین باشند، مورد خشنودی خداوند بوده ودر نزد پروردگار جایگاه بسیار ارزشمندی  در دنیا وآخرت خواهند داشت.

 

کد خبر 1203418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha