آیین سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی در ۸۰ بقعه متبرکه گلستان برگزار می شود

حجت الاسلام سلیمانی فرد با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص برپایی هر چه باشکوه تر آیین‌های سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در روز تاسوعا و عاشورا گفت: ۸۰ بقعه متبرکه در گلستان میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.

حجت‌الاسلام «روح‌الله سلیمانی‌فرد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستاندر گرگان گفت: آیین سینه زنی و زنجیرزنی دستجات عزاداری روز یکشنبه و دوشنبه « ۱۶ و ۱۷ مردادماه» مصادف با نهم و دهم ماه محرم همزمان با سراسر کشور به صورت متمرکز در ۸۰  بقعه و امامزاده این استان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان افزود: در ماه محرم  امسال بیش از ۵۰۰ مبلغ روحانی بومی یا مدعو برای فعالیت‌های مذهبی و تبیین شعائر دینی به نقاط مختلف شهری و روستایی این استان اعزام شدند.

 

وی ادامه داد: واقعه عاشورا کانون نور و رحمت الهی و سرمایه ای از حریت و مردانگی است و امام حسین(ع) با شهادت خود پیام آزادی خواهی و شهادت در راه حق را جاودانه کرد و این ویژگی های مقدس باید در آیین های عزاداری به خوبی در جامعه تبیین شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: پیام و فلسفه عاشورای حسینی دارای مضامین بلندی است که عزتمندی و اقتدار نظام اسلامی در دامان آن شکل گرفته است و این راه باید ادامه یابد.

کد خبر 1203421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha