دسته روی ٣٢ هیئت قشقایی شهرستان شیراز به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در روز تاسوعا

نصیری گفت: ٣٢ هیئت قشقایی شهرستان شیراز در روز تاسوعای حسینی در شیراز تجمع خواهند کرد و از میدان «شهدا» در شیراز به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به صورت دسته روی حرکت کرده و به سوگواری خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی نصیری»، امروز (شنبه 15 مرداد) با اشاره به تجمع هیئت های قشقایی در سومین حرم اهل بیت (ع) در جمع خبرنگاران گفت: ٣٢ هیئت قشقایی شهرستان شیراز در روز تاسوعای حسینی در شیراز تجمع خواهند کرد و از میدان «شهدا» در شیراز به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) حرکت کرده و به سوگواری خواهند پرداخت.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: تجمع هیئت های قشقایی به همت و همکاری و همراهی نماینده ولی فقیه در استان فارس، هماهنگی سپاه فجر فارس، سپاه عشایر استان، دستگاه ها و نهادهای مرتبط، همزمان با تاسوعای حسینی از میدان «شهدا» برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این تجمع ساعت 9 روز تاسوعا در فلكه شهرداری شیراز با ذكر مصیبت آغاز خواهد شد و با حركت دسته روی هیئت به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ادامه خواهد یافت.

نصیری اعلام کرد: این ٣٢ هیئت در قالب هیئت واحد مذهبی «حضرت ابوالفضل العباس (ع)» قشقایی‌ ها به عزاداری خواهند پرداخت.

«مصطفی کیانی رحیمی»، دبیر اجرایی تجمع هیئت های قشقایی نیز در این خصوص گفت: در این تجمع به سوگواری حسینی به سبک سنتی عشایری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور چهار هزار نفر از قشقایی‌ ها پرداخته خواهد شد.

کد خبر 1203433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha