ضرورت ایجاد بسترهای فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف

شعبانی بر ایجاد بسترهای فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: جهاد تبیین در مسئله حجاب و عفاف ضرورت مهم فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمدحسن شعبانی»، امروز (شنبه ۱۵ مرداد)، در جلسه امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه دشمن باورها و اعتقادات دینی مردم را مورد هجمه قرار داده است، اظهارداشت: افزایش هنجارشکنی‌ها و حرمت‌ شکنی‌ها نشان از برنامه دشمنان برای کشور دارد و در واقع دشمن در حال مهندسی فرهنگی جامعه ایران است.

 
فرماندار ویژه شهرستان جهرم افزود: آنچه می تواند جامعه ای را از این آسیب های شوم مصون داشته و حفظ كند، ترویج فرهنگ دقیق عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن درجامعه است.
 
 
وی با تاکید بر جایگاه عفاف و حجاب در دین مبین اسلام، عنوان کرد: افزایش آگاهی اجتماعی نیازمند هم افزایی و هماهنگی در بین همه دستگاه‌های متولی است افزود: امید داریم با برنامه ریزی و استراتژی صحیح مبتنی بر اصول دینی و فرهنگی بتوانیم آن را در واقع به نوعی مرتفع کنیم و جامعه عاری از هرگونه فساد اخلاقی باشد.
 
 
شعبانی توجه به انسانیت در ارتباطات اجتماعی را مهم برشمرد و گفت: رفتار و نوع ارتباط مردم با یکدیگر در جامعه باید به گونه‌ای باشد که انسانیت و ارزش‌های والای انسانی مد نظر بوده و نگاه جنسیتی مطرح نباشد و این امر فقط با رعایت حیا و عفت بین مردان وزنان جامعه میسر است.
 
 
وی بیان داشت: در جمهوری اسلامی ایران حفظ حجاب و عفاف به عنوان قانون مشخص شده و همچنان که در تمام امور کشور، رعایت قوانین باعث حفظ امنیت و سلامت اجتماعی می‌شود.
 
 
فرماندار ویژه شهرستان جهرم تلاش برای ارتقای امنیت و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی را وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: جهاد تبیین در مسئله حجاب و عفاف ضرورت مهم فرهنگی بوده است. 
 
 
شعبانی یادآورشد: بدون شک نخبگان نیروی محرکه‌ای هستند که با آسیب شناسی دقیق از مشکلات جامعه راهکارهای لازم  را برای رفع موانع موجود  و در جهت تعالی جامعه در اختیار ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار دهند.
 
 
وی با اشاره به نقش هیات های مذهبی عنوان کرد:هیئت های مذهبی از نهادهای مردمی و اجتماعی بوده که حول محور حب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و تعظیم شعائر دینی به خصوص بزرگداشت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین(ع) فعالیت می‌کنند.
 
 
فرماندار ویژه شهرستان جهرم به نقش هیات های مذهبی در اشاعه شعائر اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از کارکردهای بسیار مؤثر هیئت های مذهبی، الگوسازی مبتنی بر دین باوری و رعایت هنجارها، ارزش ها و اخلاقیات است.
 
به گفته وی، افراد با حضور در دسته جات، تکایا و حسینیه ها و استماع احادیث و درس های اخلاقی و گوش دادن به آیات الهی و اشعار مداحان در مدح و ثنای اهل بیت به صورت علمی و کاربردی، راه به فرهنگی می برند که مبنای آن رعایت معنویات، اخلاقیات، اصول و مبانی انسانی، خودشناسی و خداشناسی است.
 
 
شعبانی تصريح کرد:جهاد تبیین در مسئله حجاب و عفاف ضرورت مهم فرهنگی بوده و فرهنگ سازی حجاب در جامعه با استفاده از ظرفیت مساجد، هیئت‌های مذهبی به روشنگری و بصیرت افزایی در حوزه حجاب و عفاف پرداخته شود.
 
کد خبر 1203438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha