پرداخت ۶۳ میلیارد ریال در قالب تسهیلات مشاغل خانگی به اصحاب فرهنگ و هنر

رحیمی از پرداخت ۶۳ میلیارد ریال بابت اجرای ۸۰ طرح پشتیبان و مستقل در قالب تسهیلات مشاغل خانگی به اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مجتبی رحیمی زیوار» در نخستین نشست کارگروه اشتغال، کسب کار و تسهیلات فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که با حضور معاونان و روسای ستادی برگزار شد ضمن ارائه گزارش در خصوص تسهیلات اعطایی به متقاضیان در سال گذشته بر ضرورت تسریع بررسی طرح ها تاکید کرد.

 

رئیس اداره اداری، مالی و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در راستای اجرایی شدن برنامه تولید و اشتغال و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر تسهیلات حمایتی کم بهره مشاغل خانگی طی سال های اخیر در حال پرداخت است؛ لذا در سال گذشته از محل اعتبارات استانی 63 میلیارد ریال بابت اجرای 80 طرح پشتیبان و مستقل در قالب تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی و ابلاغ اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه کشور در سال 1400 برای اعطای تسهیلات حمایتی در حوزه فرهنگ و هنر در سال گذشته از طریق سامانه کارا 5 طرح به مبلغ 190 میلیارد ریال برای اشتغال زایی 95 نفر در کارگروه استان مصوب شد.

 

رحیمی تصریح کرد: متقاضیان و هنرمندان واجد شرایط می توانند پس از ثبت نام در سامانه های مشاغل خانگی یا کارا متناسب با حوزه فعالیت فرهنگی و هنری پس از اخذ تائیدیه از معاونت های مربوطه از مزایای تسهیلات حمایتی بهره مند شوند.

 

در پایان اعضای جلسه در خصوص نحوه بررسی طرح های متقاضیان به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد طرح های توجیحی متقاضیان پس از تائید توسط معاونت های مربوطه در جلسه کارگروه بررسی و برای پرداخت به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارجاع داده شوند.

 

کد خبر 1203453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha