آماده باش ۱۰۷ امدادگر و نجاتگر هلال احمر گلستان همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی و هشدار هواشناسی 

 غریب آبادی گفت: همزمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و هشدار سطح نارنجی هواشناسی، ١٠٧ نفر از نیروهای عملیاتی هلال احمر گلستان در مرکز استان و شهرستان ها در آماده باش کامل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «قاسم غریب آبادی» شامگاه امروز (شنبه ١۵ مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و برگزاری مراسمات عزدارای سید و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع)، امدادگران و نجاتگران استان در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: امدادگران هلال احمر در مساجد و هیئت های مذهبی اعلام شده نیز حضور پیدا کرده تا در صورت وقوع حوادث احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند و اعضای جوانان به منظور برپایی ایستگاه سلامت در محل های مورد نظر حضور می یابند.

 

وی ادامه داد: با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی از روز (شنبه ۱۵ مرداد) تا (دوشنبه ۱۷ مرداد) و پیش بینی بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه های فصلی در استان، نیروهای عملیاتی هلال احمر استان در آماده باش کامل قرار دارند.

 

غریب آبادی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۰۷ امدادگر و نجاتگر استان در ۱۶ پایگاه امداد و نجات، ۱۲ مرکز پاسخگویی اضطراری شعب، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مرکز استان(EOC)، یک مرکز امداد هوایی، یک پایگاه تیم های واکنش سریع، یک مرکز آنست(سگ‌های جست‌وجو و نجات)، یک پست موقت بین شهری و ساحلی شهرستان گمیشان با بکارگیری ۱۹ آمبولانس و ۱۱ خودروی نجات از آمادگی کامل برخوردار هستند.

 

وی اظهارداشت: با توجه به شروع دوباره سفرهای تابستانی و به ویژه اینکه استان گلستان در مسیر تردد زائران علی بن موسی الرضا (ع) قرار دارند، تاکیدات لازم به نیروهای عملیاتی استان انجام شده است.

 

 

کد خبر 1203457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha