نسل قاسم سلیمانی ها محصول پایمردی در مکتب حسینی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: نسل حاج قاسم سلیمانی ها محصول و دستاورد استقامت و پایمردی در مکتب و نهضت حسینی است.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم گفت: حرکت در مسیر نهضت امام حسین(ع) انسان ساز است و انسان هایی در این دستگاه پربرکت تربیت و معرفی می شوند که یکی از نمونه های بارزش حاج قاسم سلیمانی است که امروز نه فقط افتخار ایرانی ها و بلکه شیعیان بلکه افتخار هر انسان حق طلب و عدالت خواه و ظلم ستیزی در این کره ی خاکی است.

 

وی با بیان این که نسل حاج قاسم سلیمانی ها محصول و دستاورد استقامت و پایمردی در مکتب امام حسین(ع) است، افزود: شهدای ما از جمله شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع وطن به شهدای والامقام دشت کربلا به خصوص سیدالشهدا(ع) و قمر بنی هاشم(ع) تأسی جسته اند و به ما یاد داده اند که راه عزت و شرف و سعادتمندی حرکت در مسیر شهدای کربلا و استقامت و ثبات قدم در این جهت است.

 

وی همچنین گفت: همه ما از جمله کسانی که به عنوان منبری و واعظ و یا مداح و مرثیه خوان اهل بیت(ع) شناخته می شوند، رسالت سنگینی بر عهده دارند تا ضمن تأکید بر شور و عاطفه در دستگاه امام حسین(ع) زمینه ساز رشد معرفت و بصیرت عزاداران و محبان شوند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: به تعبیر رسای امام راحل، سیدالشهدا(ع) تکلیف همه ما را معین فرموده است و آن هم چیزی نیست مگر این که در راه دفاع از دین خدا و نشر ارزش های الهی اگر لازم باشد باید جان و مال و خانواده را هم فدای خدا و دین او کرد، آن چنان که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بالاترین مظهر ایثار و حماسه در این رابطه بودند و همه چیز خود را فدای حفظ دین و شریعت نمودند.

کد خبر 1203482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha