سوگواری گلستانی ها در شب تاسوعای حسینی/ دارالمومنین غرق در ماتم و عزا شد

شب گذشته همزمان با شب تاسوعای حسینی شهرها و روستاهای مختلف استان گلستان غرق در ماتم و عزا شد و مردم با برپایی دستجات عزاداری ارادت و مودت خود را به شهدای قیام کربلا به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، محبان و پیروان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت شامگاه شنبه و در شب نهم ماه محرم الحرام در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش اشك ریختند.

 

در شب تاسوعا که معروف به شب حضرت ابوالفضل العباس (ع) است در مساجد، حسینیه ها، فاطمیه ها، زینبیه ها و تكایای گلستان، مداحان با نوحه خوانی و مرثیه سرایی به همراه مردم مومن و عزادار به عزاداری پرداختند.

 

اهالی شهر دارالمومنین گرگان بعد از نماز مغرب و عشا و عزاداری و اطعام در مساجد، با به راه انداختن دستجات سینه زنی و زنجیرزنی به سمت قدمگاه حضرت ابوالفضل (ع) واقع در چهارراه میدان آمده و برای لحظاتی به صورت جداگانه به عزاداری و عرض ارادت به ساحت مقدس علمدار كربلا پرداختند.

 

میادین ، معابر، كوچه ها و خیابان های منتهی به این مكان مملو از جمعیت و دستجات عزاداری بود كه این مراسم با توجه به تعداد بالای دستجات عزاداری تا پاسی از شب به طول انجامید.

 

در شب گذشته تمامی معابر عمومی منتهی به قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) در گرگان با نواهای «یا حسین»و «یا ابوالفضل» سوگواران، رنگ و بوی عاشورایی گرفته بود.

 

آیین عزاداری شب تاسوعای حسینی علاوه بر برپایی در قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس (ع)، در نقاط مختلف گرگان نیز برگزار شد و عاشقان خاندان عصمت و طهارت در قالب هیئت ها، حسینیه ها، مساجد و مجالس در منازل در غم جانسوز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند

کد خبر 1203499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha