دومین دوسالانه قصه گویی با موضوع «نهال امید» برگزار می شود

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشان از برگزاری دومین دوسالانه قصه گویی با موضوع «نهال امید» خبر داد.

زینب سادات واسعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور به منظور ارج نهادن به سنت قصه گویی، گسترش خدمات جمعی کتابخانه ها و ایجاد انگیزه مطالعه در کودکان دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی با عنوان «نهال امید» را برگزار می‌کند.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشان افزود: عموم مردم مخاطب هدف این دوسالانه هستند که در دو گروه «کتابداران» شامل دانشجویان رشته کتابداری، کتابداران شاغل نهادی، مشارکتی و غیره و همچنین تمامی علاقه مندان شامل مادران، مربیان و شاغلان سایر دستگاه ها به رقابت پرداخته و دوسالانه «نهال امید» در دو بخش قصه گویی صحنه‌ای و قصه گویی دیجیتال و در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود.

 

واسعی هدف از این برنامه را ترویج قصه‌گویی، شناسایی، تشویق و بهره مندی از توانمندی های شبکه کتابخانه های عمومی، کتابداران و اعضا دانست و افزود: در این دوسالانه که با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» آغاز بکار کرده، موضوعاتی چون «مسائل روز جامعه»، «موضوعات آزاد»، «سبک زندگی ایرانی اسلامی»، «شعار سال؛ تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» به عنوان موضوعات محوری درنظر گرفته شده است.

 

وی بیان داشت: تمامی محورهای فوق با رویکرد انگیزشی، امیدآفرینی، هویت بخشی و توجه به معنویت و اخلاق تعیین شده است و علاقه مندان می توانند فایل ویدئویی خود را در دو مرحله صحنه ای و دیجیتالی به وبگاه جشنواره به آدرس www.samakpl.ir ارسال کنند.

 

واسعی ادامه داد: در مرحله نهایی این دوسالانه به برگزیدگان گروه های هدف در سه سطح استانی، منطقه‌ای و ملی جوایزی اهدا می شود که بر این اساس در مرحله «مقدماتی استانی» از ۱۲ نفر برتر این مرحله (به ازای کسب نمره ۱۸ به بالا) در سطح استان با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی (۷ میلیون ریالی) به نسبت میزان مشارکت در دو بخش (هر بخش سه نفر) قصه گویی صحنه‌ای و دیجیتال از ۶ نفر کتابدار با ۶ نفر سایر شرکت کنندگان تقدیر خواهد شد.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشان خاطر نشان کرد: در مرحله «نیمه نهایی منطقه‌ای» نیز از ۱۲ نفر برتر این مرحله در سطح منطقه با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی تقدیر خواهد شد.

 

واسعی ادامه داد:  همچنین در مرحله «نهایی کشوری» از ۱۲ نفر برتر این مرحله در سطح کشور با اهدای لوح تقدیر آلبوم اجرا و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی تقدیر می‌شود.

کد خبر 1203509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha