صحنه‌ عاشورا نمادی از غیرت دینی بود

حجت‌الاسلام فاطمی با بیان اینکه یکی از مهمترین درس‌های واقعه عاشورا، درس غیرت است گفت: صحنه‌ عاشورا نمادی از غیرت دینی بود که از حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) نيز به عنوان غیرت‌الله یاد می‌شود.

«حجت‌الاسلام محسن فاطمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با بیان اینکه یکی از مهمترین درس‌های واقعه عاشورا، درس غیرت است اظهار کرد: صحنه‌ عاشورا نمادی از غیرت بود که از حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) نيز به عنوان غیرت‌الله یاد می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری یاسین مسجد سیدالشهدا (ع) اندیمشک افزود: واقعه عاشورا به ما درس داد که انسان باید غیرت ملی، ناموسی و دینی داشته باشد.

 

وی ترويج فرهنگ عاشورایی را وظیفه‌ای مهم دانست و اذعان کرد: امام حسین (ع) متعلق همه افراد است و متعلق به قشر به خاصی نیست و در قلوب تمام انسان‌ها جای دارد.

 

حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه مردم به صورت خودجوش با راه‌اندازی تکایا و دستجات عزاداری فرهنگ عاشورا را ترویج می‌دهند تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی به ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اقدامات بیشتری در زمينه بصیرت عاشورایی، پیام‌های عاشورا و اهداف این قیام صورت گیرد.

 

کد خبر 1203581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha